Tankar om chatten

Frågor om sidan eller föreningen
admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Tankar om chatten

Inlägg av admin Frank » 31 jan 2008, 10:31

Som ni kanske sett har denna sida även en såkallad chat.

Idag har chatten en lite för undanskymd plats, för att bli använd. Därför har jag en del idéer om att lägga in ett chatfönster någonstans i själva forumet också, (om jag får det att fungera rent tekniskt). Kanske högst upp på sidan vid sidan om logon. Då kan man ropa på andra som man ser är inloggade på forumet (...och dom ser en, till skillnad från nu). :D

Man skulle kunna tänka sig att man ordnar särskilda "tema-chattar" vid en förutbestämt tidpunkt, där man kan chatta om ett särskilt ämne under tex en timme. Chat-loggen skulle därefter kunna läggas i forumet för de som missat tillfället... Vad tror ni om detta?

Andra idéer och synpunkter om chatten mottages gärna!

Har inga grodor just nu!

wesslan_85
Inlägg: 21
Blev medlem: 30 jan 2008, 07:09
Började med grodor år: 2008
Ort: örnsköldsvik/västernorrland
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Tankar om chatten

Inlägg av wesslan_85 » 31 jan 2008, 15:55

tycker att det verkar vara en alldeles utmärkt ide, om inte bara för att man får reda på andras åsikter (även om man inte kan "närvara" på utsatt tidpunkt), och även för att det blir nog en mkt bra grej för alla som vill skaffa nya vänner :)
Mvh / Patrik

Har inga grodor just nu!

foff
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 jan 2008, 17:32
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Tankar om chatten

Inlägg av foff » 03 feb 2008, 21:45

Dejligt med et svensk frøforum!
Jeg vil helt sikkert stikke hovedet forbi jævnligt!
Samtidigt vil jeg også sige tak til Peter, for linket til http://www.dendromania.dk :) Hvis du er interesseret i at Dendromania også linker til dette forum så send mig venligst en e-mail med et banner (mail to foff@dendromania.dk) så skal jeg nok poste dette!

Tak og held og lykke med forummet!

Vh
Kristoffer Bjørn

Har inga grodor just nu!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Tankar om chatten

Inlägg av admin Frank » 08 feb 2008, 09:57

Admin skrev:Idag har chatten en lite för undanskymd plats, för att bli använd. Därför har jag en del idéer om att lägga in ett chatfönster någonstans i själva forumet också, (om jag får det att fungera rent tekniskt). Kanske högst upp på sidan vid sidan om logon. Då kan man ropa på andra som man ser är inloggade på forumet (...och dom ser en, till skillnad från nu). :D
Provar just nu att ha chatten som en "shoutbox" överst i forumet. Skriver man många inlägg utan att ladda om sidan så halkar dessvärre inmatningsrutan ner så det blir svårt att se vad man skriver. Jag är medveten om problemet och försöker hitta en lösning. Klickar man på "Chat" öppnas chatten i en helsida.
Admin skrev:Man skulle kunna tänka sig att man ordnar särskilda "tema-chattar" vid en förutbestämt tidpunkt, där man kan chatta om ett särskilt ämne under tex en timme. Chat-loggen skulle därefter kunna läggas i forumet för de som missat tillfället... Vad tror ni om detta?
Föreslå gärna teman!
Admin skrev:Andra idéer och synpunkter om chatten mottages gärna!
Idéer mottags tacksamt fortfarande!

Har inga grodor just nu!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Chat-kväll varje månad?

Inlägg av admin Frank » 08 jul 2008, 14:03

Kanske vi skulle införa en särskild chat-kväll varje månad för att öka chanserna till att flera medlemmar är inloggade samtidigt? Vad tror ni om det?

Har inga grodor just nu!

Grimgal
Inlägg: 109
Blev medlem: 31 jan 2008, 09:30
Började med grodor år: 2008
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Tankar om chatten

Inlägg av Grimgal » 10 jul 2008, 19:00

Det låter som en väldigt bra idé!

Har inga grodor just nu!

Skriv svar

Återgå till "Feedback och frågor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster