Hej!

Frågor om sidan eller föreningen
BengtO
Ordförande
Ordförande
Inlägg: 1809
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm
Har gillat: 45 gånger
Blivit gillad: 196 gånger
Grodor Arter/varianter: 32
Växter till salu: 0

Hej!

Inlägg av BengtO » 12 mar 2008, 09:41

Hej, hoppas detta forum överlever. Det har ju gjorts många försök.
Var med och bildade SDS som fortfarande finns som förening. Var tidigare aktiv där. Numera är det svårt att hitte några som gillar föreningsarbete. Det är synd, saknar tidningen och framför allt alla träffar i Sv. När SDS var som mest aktiv hölls två träffar om året med föreläsare från Bl.a Holland, Belgien, England, Danmark, Tyskland och USA. Mycket grodor och annat fanns att köpa. Och så träffade man ju en massa likasinnade.

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Hej!

Inlägg av admin Frank » 12 mar 2008, 11:39

Hej BengtO!

Tack för feedback! Jag tycker också det är synd att SDS inte är så verksamma längre. Tanken med denna sida är att göra det SDS uppenbarligen misslyckats med; att skapa en levande "community" inom den svenska grodhobbyn på nätet. Jag vill poängtera att denna sida är i privat regi och helt oberoende av föreningen, men jag hoppas på ett samexisterande utan konkurrens och att vi tillsammans kan föra grodhobbyn framåt...

Även internetforum kräver ett visst engagemang av medlemmarna för att överleva, så jag hoppas verkligen vi kan hjälpas åt med att hålla forumet levande genom att tex bidra med inspiration genom bilder från våra terrarium och genom att svara på varandras frågor i forumet.

Har inga grodor just nu!

BengtO
Ordförande
Ordförande
Inlägg: 1809
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm
Har gillat: 45 gånger
Blivit gillad: 196 gånger
Grodor Arter/varianter: 32
Växter till salu: 0

Re: Hej!

Inlägg av BengtO » 12 mar 2008, 11:56

Ja det SDS misslyckats med är väl att hitta nån som du som vill sköta ett forum. Nu finns det ingen prestige i gänget kring SDS och jag skulle kunna tänka mig att de(vi) skulle kunna lägga ner SDS forum om detta är bättre och länka hit. Skulle kunna samla fler "grodisar" på ett och samma ställe. Det är ju det som det går ut på, eller hur? Kan väcka tanken om det är av intresse?
Sen vore det ju kul om grodträffar kunna komma igång igen. I ett sånt här forum kanske det finns personer som med tex SDS hjälp kunde få igång den verksamheten.
Bengt

Åkesson
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 56
Blev medlem: 02 feb 2008, 07:56
Började med grodor år: 2001
Ort: Öland
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Hej!

Inlägg av Åkesson » 13 mar 2008, 11:59

BengtO skrev:Sen vore det ju kul om grodträffar kunna komma igång igen. I ett sånt här forum kanske det finns personer som med tex SDS hjälp kunde få igång den verksamheten.
Bengt
Håller med Bengt. Intresset finns, kunskapen finns så det finns i stort sätt allt underlag för att få det att funka och komma igång igen, SDS har ju erfarenheten för det. Det skulle vara fruktansvärt trevligt att sparka igång grodträffarna igen.

Har inga grodor just nu!

Gurra
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 jan 2008, 14:21
Började med grodor år: 2001
Ort: Vänersborg
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Hej!

Inlägg av Gurra » 25 mar 2008, 23:17

Det SDS har missat lite (om man nu ska vara lite kritisk mot dom/oss på detta forumet) har väl vart att få nya unga grodintresserade att bli medlemmar och engegera sig i förreningen. Finns många gamla rävar med en enorm kunskap som dom gärna delar med sig av. Men problemet är väl att dom flesta med kunnskapen inte sitter och häckar vid datorn flera timmar om dagen och lätt tröttnar på att få samma fråga flera ggr i månaden.
Så hoppas på att denna sidan skall kunna växa till sig och samla ihop eliten och att folk med frågor inte är så otåliga med att få svara på sina inlägg på mindre än ett dygn så att dom tröttnar. Kunnskapen finns ,gäller bara att samla den.

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
Pny
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 962
Blev medlem: 24 jan 2008, 08:32
Började med grodor år: 2006
Ort: Linköping
Blivit gillad: 1 gång
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Hej!

Inlägg av Pny » 26 mar 2008, 08:30

Om någon av de gamla rävarna (eller någon annan för den delen) hellre skulle vilja dela med sig av sin kunskap i artikelform så skulle jag bli mycket glad. Det saknas tex artiklar om uppfödning mm... och det har jag tyvärr inte tillräckligt med kunskap för att skriva om själv.
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri

Har inga grodor just nu!

BengtO
Ordförande
Ordförande
Inlägg: 1809
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm
Har gillat: 45 gånger
Blivit gillad: 196 gånger
Grodor Arter/varianter: 32
Växter till salu: 0

Re: Hej!

Inlägg av BengtO » 26 mar 2008, 08:59

Det finns ju en ruskigt massa artiklar i alla de medlemstidningar som SDS gett ut. Ska höra med "Rävarna" om möjlighet att lägga ut en del här, om det finns intresse förståss?
Förövrigt vet jag att det planeras en träff i april. Ska meddela här när jag vet exakt. Jag kommer iallafall ha en massa BRA växter där.

Åkesson
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 56
Blev medlem: 02 feb 2008, 07:56
Började med grodor år: 2001
Ort: Öland
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Hej!

Inlägg av Åkesson » 26 mar 2008, 19:31

Hmm en träff i april, var kan denna lilla sammankomst utspela sig tro ?

Har inga grodor just nu!


Skriv svar

Återgå till "Feedback och frågor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster