Skickas från min iPhone via Tapatalk
Nu har jag aldrig använt Nekton men om du stänger in odlingarna i en garderob tror jag att det kommer att lukta i garderoben oavsett vad du väljer, prova med nya odlingar och se till att de inte står instängt.Orren skrev:Har kört lite atamon i mina första flugodlingar som annars är enligt barngrötreceptet. Det luktar mukkojärvi i hela garderoben. Tur att man är gräsänkling annars hade nog allt inkl mig hamnat på balkongen. Dödar ättikan doften så pass bra i barngrötreceptet eller ska man satsa på en omgång nekton?
Nekton är verkligen rena parfymen till skillnad mot de flesta grötmixarna man både prövat och fått. Du måste ha en gammal och totalhavererad kultur för att det ska börja lukta skunk ur dem. Fast då lukar en grötmix både skunk, grävling och huggorm i jämförelse.MattiasP skrev:Nu har jag aldrig använt Nekton men om du stänger in odlingarna i en garderob tror jag att det kommer att lukta i garderoben oavsett vad du väljer, prova med nya odlingar och se till att de inte står instängt.Orren skrev:Har kört lite atamon i mina första flugodlingar som annars är enligt barngrötreceptet. Det luktar mukkojärvi i hela garderoben. Tur att man är gräsänkling annars hade nog allt inkl mig hamnat på balkongen. Dödar ättikan doften så pass bra i barngrötreceptet eller ska man satsa på en omgång nekton?
Jag använder till Nekton vatten, en skvätt (1-2 krdm Atamon) och ett krdm torrjäst.
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst