Butik?

Här kan nybörjardendrobatisten fråga och förvänta sig svar anpassade för nybörjare.
OBS! Till att börja med, läs våra råd för nybörjare.
Jesper
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 nov 2017, 20:50
Började med grodor år: 2017
Ort: Stockholm
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Butik?

Inlägg av Jesper » 10 nov 2017, 08:12

Hej!

Jag undrar om någon här vill rekommendera en bra butik i Stockholm att gå till för att införskaffa terrarium, jordmix, plantor, grodor osv? Jag har kollat runt lite på internet men tänker att det är lika bra att se om det finns någon här som har en favoritbutik.

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
Fredde_C
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 05 okt 2013, 19:23
Började med grodor år: 2008
Ort: Bålsta
Har gillat: 32 gånger
Blivit gillad: 4 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Butik?

Inlägg av Fredde_C » 10 nov 2017, 08:54

Herpers choise ligger visserligen i Uppsala men är värt att åka till. Grodor (beroende på vad du är ute efter) finns det en hel del till salu här eller på mässor. Oftast till ett bättre pris än i någon butik.

Har inga grodor just nu!

Jesper
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 nov 2017, 20:50
Började med grodor år: 2017
Ort: Stockholm
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Butik?

Inlägg av Jesper » 10 nov 2017, 09:02

Hej, tack för svar.
Jag hade tänkt köpa grodor av uppfödare men vill helst köpa tank och tillbehör från en butik som huserar grodor.

Har inga grodor just nu!

HåkanP
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 879
Blev medlem: 21 jul 2010, 21:42
Började med grodor år: 2010
Ort: Kallhäll
Har gillat: 20 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 7
Växter till salu: 0

Re: Butik?

Inlägg av HåkanP » 10 nov 2017, 16:48

I så fall är det nog Herpers choise som gäller. De har oftast några arter av pilgift hemma.
Enda butik i Stockholm annars, vad jag kan komma på är Hökarängens Zoo, som ev. har pilgiftsgrodor.
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"

Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4754
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Har gillat: 176 gånger
Blivit gillad: 574 gånger
Grodor Arter/varianter: 9
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Butik?

Inlägg av FrankD » 11 nov 2017, 14:16

Man får nog lägga till att själva faktumet att en butik har pilgift inte säger mycket. Det är inte allt för ovanligt att butiker säljer pilgift utan att ha den kunskap som krävs. Det är lugnt vad gäller Herpers, men generellt ser jag inte varför faktumet att en butik säljer pilgift ska vara ett argument för eller emot att köpa terrarier och tillbehör av dem. Om man inte vill bygga terrarierna själv är nog det lämpligaste att man funderar på hur man vill ha det och sedan måttbeställer från någon som redan andra har gjort bra erfarenheter med. Det kan bli några hundralappar dyrare men blir så mycket bättre. Om jag minns rätt kan man gå via Herpers som har kontakt till terrariebyggare. Ett alternativ som en del har kört med är att köpa ett standard ExoTerra och anpassa det. Och vad gäller tillbehör som regnsystem skulle jag först bestämma mig för vad som blir bäst och sedan köpa från någon som har till ett rimligt pris, alltså antingen från någon fysisk butik eller via webben. Eller vänta på nästa groddag om du inte har bråttom...

Skriv svar

Återgå till "Nybörjarhörnan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster