Newbie Susspuss

Presentera ditt terrarium här!
Användarvisningsbild
UrbanV
Inlägg: 224
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:33
Ort: Kungsbacka
Har gillat: 4 gånger
Blivit gillad: 1 gång
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Newbie Susspuss

Inlägg av UrbanV » 17 mar 2014, 10:43

Susanne, du har precis blivit varse dendrobatistens gyllene devis; det finns alltid plats för ett terrarie till! :)

Har inga grodor just nu!

susspuss
Inlägg: 9
Blev medlem: 14 jun 2013, 20:14
Började med grodor år: 2013
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Newbie Susspuss

Inlägg av susspuss » 18 mar 2014, 10:58

Haha, ja jag hade gärna haft många fler! Fanns ju så många fina grodor! Kände mig som ett barn i en godisaffär!

Det har gått fort framåt med exoterrat. Bara toppen som saknas! Den åkte med glasmästaren idag, men kunde inte garantera att den blev gjord just idag.

Bakgrunden blev dels Bens lera och dels xaximplattorna jag hade kvar sedan första bygget. Falskbotten, akvariepump, svart flodsten och nån platt sågad sten till vattenfallet. Mina torvmosserötter kom till användning. Tre av fyra bromelier från Hamm(westermann) fick flytta in ihop med en Peperomia, Pilea Depressa och en Callista Repens. Hade en Fittonia hemma att ta av oxå. Tyvärr minns jag inte namnet på den storbladiga växten.
Bild

Och jag lyckades bygga mig ett vattenfall! Eller snarare en stående bäck... La min sista javamossa vid foten på bäcken o hoppas den skall trivas.
Bild

Känner mig ganska nöjd! Hade jag varit riktigt smart så hade jag satt en förgrening på akvariepumpen så jag kunde använda pumpen för att dränera när vattennivån blir för hög. Men det kanske kan gå att fånga upp vatten ur fallet istället.

Min kära andra halva tyckte det räckte med grodor nu... Men det kommer visst bli ett litet besök hos U när det är dags...

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4768
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Har gillat: 178 gånger
Blivit gillad: 586 gånger
Grodor Arter/varianter: 9
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Newbie Susspuss

Inlägg av FrankD » 18 mar 2014, 15:40

susspuss skrev:Kände mig som ett barn i en godisaffär!
Vi får nog lägga till i vårt faktablad att grodorna inte bör ätas. :P

Skriv svar

Återgå till "Medlemmarnas djur och terrarium"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster