Nästa groddag. Höst -15

Tips om vad som är på gång
Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4768
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Har gillat: 178 gånger
Blivit gillad: 586 gånger
Grodor Arter/varianter: 9
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Nästa groddag. Höst -15

Inlägg av FrankD » 30 jul 2015, 15:08

jsl skrev:31/10-1/11
Det blir alltså närmare bestämt lör 31/10 (på söndagen har vi inte lokalen).

AndreasI
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 02 aug 2011, 15:50
Började med grodor år: 1990
Ort: Helsingfors
Blivit gillad: 9 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Nästa groddag. Höst -15

Inlägg av AndreasI » 30 jul 2015, 17:47

Blir kanske så att jag kommer att plocka up grodorna från Hamm istället...inte säkert ännu.

Försäljaren i Danmark heter Rasmus och ZOXXEN här på pilgift. Jag utgår från att grodorna är friska. Det är första gången jag får grodor via honom så jag kan varken säga bu eller bä. Om det finns funderingar kring just den säljaren så kan det tas privat med mig.
Jag förstår tanken på att varna för vissa säljare...om det finns goda skäl för det...det ligger förståss i mitt intresse också men det blir så lätt en pajkastningstråd och det är lite onödigt att styra in tråden på det nu just tycker jag.

Om det blir så att jag får mina grodor redan i September så är jag neutral vad det gäller försäljarna som dyker upp på groddagen.

Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 887
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg
Har gillat: 31 gånger
Blivit gillad: 75 gånger
Grodor Arter/varianter: 6
Växter till salu: 0

Re: RE: Re: Nästa groddag. Höst -15

Inlägg av MarcusL » 30 jul 2015, 23:07

AndreasI skrev:Blir kanske så att jag kommer att plocka up grodorna från Hamm istället...inte säkert ännu.

Försäljaren i Danmark heter Rasmus och ZOXXEN här på pilgift. Jag utgår från att grodorna är friska. Det är första gången jag får grodor via honom så jag kan varken säga bu eller bä. Om det finns funderingar kring just den säljaren så kan det tas privat med mig.
Jag förstår tanken på att varna för vissa säljare...om det finns goda skäl för det...det ligger förståss i mitt intresse också men det blir så lätt en pajkastningstråd och det är lite onödigt att styra in tråden på det nu just tycker jag.

Om det blir så att jag får mina grodor redan i September så är jag neutral vad det gäller försäljarna som dyker upp på groddagen.
Menar naturligtvis Jmild som säger att flera har fått dåliga grodor från en säljare. Vad jag vet så är Rasmus seriös och bara hört bra om honom. Sen kan man inte alltid skylla på försäljaren när de går snett. Det är känsliga djur många gånger och vissa individer kan vara mindre stresståliga och mer mottagliga för diverse åkommor.
AndreasI skrev:Blir kanske så att jag kommer att plocka up grodorna från Hamm istället...inte säkert ännu.

Försäljaren i Danmark heter Rasmus och ZOXXEN här på pilgift. Jag utgår från att grodorna är friska. Det är första gången jag får grodor via honom så jag kan varken säga bu eller bä. Om det finns funderingar kring just den säljaren så kan det tas privat med mig.
Jag förstår tanken på att varna för vissa säljare...om det finns goda skäl för det...det ligger förståss i mitt intresse också men det blir så lätt en pajkastningstråd och det är lite onödigt att styra in tråden på det nu just tycker jag.

Om det blir så att jag får mina grodor redan i September så är jag neutral vad det gäller försäljarna som dyker upp på groddagen.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 887
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg
Har gillat: 31 gånger
Blivit gillad: 75 gånger
Grodor Arter/varianter: 6
Växter till salu: 0

Re: Nästa groddag. Höst -15

Inlägg av MarcusL » 30 jul 2015, 23:08

Eller missuppfattade jag dig Jmild?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Användarvisningsbild
JMild
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 621
Blev medlem: 30 mar 2012, 21:15
Började med grodor år: 2012
Ort: Sollentuna
Har gillat: 3 gånger
Blivit gillad: 53 gånger
Grodor Arter/varianter: 9
Växter till salu: 0

Re: Nästa groddag. Höst -15

Inlägg av JMild » 31 jul 2015, 07:42

Har ingen erfarenhet av säljaren som nämns vid namn. Tycker att motsvarande Vendor feedback som finns på Dendroboard alt eBay är bra och har tidigare lyft det som ett potentiellt förslag. Jag inser dock att det är osvenskt och kan absolut avfärdas med motiveringen att det kan innebära annat än 100% positiv feedback vilket i Sverige ofta kallas pajkastning. Inget lätt ämne men jag har insett att det finns andra källor till feedback som jag kommer använda istället för att undvika liknande minor i framtiden.

RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7202
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 339 gånger
Blivit gillad: 308 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Nästa groddag. Höst -15

Inlägg av RicardH » 13 aug 2015, 11:16

Hej hopp!

Tänkte bara föra tillbaka tråden till ämnet och säga att jag ser fram emot att få vara värd för höstens Groddag. Jag har bokat skolan vi var på förra gången fre-lö. Jag kan snudd på helt säkert ha den även sö men då får ni som vill det motivera styrelsen och dessutom vara med och fylla på med programpunkter. Men som sagt, varmt välkomna till Gränna! Så fort jag fått klart från olika boenden mm. lägger jag upp en tråd om groddagen, precis som vanligt alltså.

:)
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
mats_wikstrom
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 401
Blev medlem: 30 jun 2011, 08:18
Började med grodor år: 2004
Ort: Helsingfors
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 12
Växter till salu: 0

Re: Nästa groddag. Höst -15

Inlägg av mats_wikstrom » 22 aug 2015, 08:42

Kom ihåg att göra en facebook happening, kanske även lägga ett inlägg i den danska
gruppen (kan ju finnas intresserade där). Hulteke som är photoshopmästare kan säkert knyppla ihop en ultrasexig grodbild till happeningen.

Sedan kan jag länka till den från det finska forumet.

Användarvisningsbild
jsl
Kassör
Kassör
Inlägg: 1612
Blev medlem: 07 aug 2008, 22:30
Började med grodor år: 2008
Ort: Umeå
Har gillat: 2 gånger
Blivit gillad: 46 gånger
Grodor Arter/varianter: 4
Växter till salu: 0

Re: Nästa groddag. Höst -15

Inlägg av jsl » 24 aug 2015, 09:59

Event skapat på facebook. Nån Photoshopmästare får bidra med coola bilder :) Vilken är den danska gruppen?

Användarvisningsbild
mats_wikstrom
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 401
Blev medlem: 30 jun 2011, 08:18
Började med grodor år: 2004
Ort: Helsingfors
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 12
Växter till salu: 0

Re: Nästa groddag. Höst -15

Inlägg av mats_wikstrom » 24 aug 2015, 18:23

marcus postade i fröegruppen tror jag :) 8-) nu väntar vi på den coola photoshopmästaren :)

Skriv svar

Återgå till "Mässor och aktiviteter"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster