Återigen grodsugen o redo för nyttförsök

Övriga diskussioner.
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7202
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 339 gånger
Blivit gillad: 308 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Återigen grodsugen o redo för nyttförsök

Inlägg av RicardH » 21 okt 2013, 08:58

Hej på dig!

Här kommer några tips för att du dels skall få bra hjälp här, dels lyckas med groderiet:

1. Att ha pilgiftsgrodor handlar till 85% om att kunna odla foder. Skall du odla grodorna också sjunker siffran till kanske 50%, men foder är viktigt för grodorna, dig och mig. :)
Alltså, se till att LÄRA dig inte bara hur man gör, för det lär du dig genom att se ett 3min-klipp på Youtube. Nej, det jag menar och utmanar dig att göra är att skaffa startkulturer på hoppstjärtar och små och stora vinglösa bananflugor och börja odla. När du gjort det i 2 månader VET du att du har rätt förutsättningar. Då har du förmodligen också lyckats sälja din snok SAMT bygga upp ett lämpligt terrarium och kanske tom fått microfaunan att etablera sig. Om du undrar vad det är för något så titta i min signatur. Där har du några länkar till trådar där jag bygger terrarier från grunden. Om du undrar vad hoppstjärtar är, eller hur man odlar dem eller vart man köper dem och flugor så rekommenderar jag två saker: 1/Sök-funktionen. 2/Köp/sälj/byt.

2. Du skriver
Det jag syftade på ang tips o hjälp var om det fanns nån i närheten som hade pilgift till salu
men vem kan ta åt sig? Gå in under kontrollpanelen uppe till höger och fyll i lite om dig. Alltså ort och lite annat. Det gör att folk förstår vad "i närheten" betyder.


Lycka till!
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!

Har inga grodor just nu!

Coralkiller
Inlägg: 22
Blev medlem: 18 okt 2013, 23:00
Började med grodor år: 2009
Ort: Östergötland Norrköping
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Återigen grodsugen o redo för nyttförsök

Inlägg av Coralkiller » 21 okt 2013, 11:10

Kanon tack för hjälpen ;) Med vänlig hälsning, Jerry
All for one! And more for me!

Har inga grodor just nu!

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster