flug fråga

Övriga diskussioner.
LarsÖ
SDS-hedersmedlem
SDS-hedersmedlem
Inlägg: 978
Blev medlem: 16 nov 2008, 16:17
Började med grodor år: 1960
Ort: Vallentuna
Har gillat: 6 gånger
Blivit gillad: 29 gånger
Grodor Arter/varianter: 2
Växter till salu: 0

Re: flug fråga

Inlägg av LarsÖ » 05 feb 2017, 17:02

Jag har inte mätt funebris (eller hydei heller för den delen). Mitt intryck är att den var större, men det kan vara för att den är mörk, eller att vingarna är större.
Och nej, jag tar inte fel på den och någon av dom andra svarta flugor som vi råkar ut för. Sorgmyggor/fuktflugor är ganska olika mot Drosophila.
/LarsÖ

HåkanP
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 879
Blev medlem: 21 jul 2010, 21:42
Började med grodor år: 2010
Ort: Kallhäll
Har gillat: 20 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 7
Växter till salu: 0

Re: flug fråga

Inlägg av HåkanP » 05 feb 2017, 17:18

LarsÖ skrev:Jag har inte mätt funebris (eller hydei heller för den delen). Mitt intryck är att den var större, men det kan vara för att den är mörk, eller att vingarna är större.
Och nej, jag tar inte fel på den och någon av dom andra svarta flugor som vi råkar ut för. Sorgmyggor/fuktflugor är ganska olika mot Drosophila.
/LarsÖ
Hehe, nej Lars. Tror knappast du tar fel! Det var Marcus jag undrade om han blandade ihop sorterna.
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"

Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 875
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg
Har gillat: 27 gånger
Blivit gillad: 67 gånger
Grodor Arter/varianter: 6
Växter till salu: 0

Re: RE: Re: flug fråga

Inlägg av MarcusL » 05 feb 2017, 23:07

HåkanP skrev:
LarsÖ skrev:Jag har inte mätt funebris (eller hydei heller för den delen). Mitt intryck är att den var större, men det kan vara för att den är mörk, eller att vingarna är större.
Och nej, jag tar inte fel på den och någon av dom andra svarta flugor som vi råkar ut för. Sorgmyggor/fuktflugor är ganska olika mot Drosophila.
/LarsÖ
Hehe, nej Lars. Tror knappast du tar fel! Det var Marcus jag undrade om han blandade ihop sorterna.
Var i mitt inlägg nämner jag något annat än Drosophila? Min fråga var om den är större eller mindre än D. hydei inget annat. Då jag hittat en spansk sida som säljer den men inte nämner om den är flygande eller ej undrade jag om den finns i hobbyn som icke flygkunnig. Då det är onödigt att frakta en hög kulturer från Spanien till Sverige med flygkunniga Drosophila funebris.

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster