Ändrat PM-funktionen!

Information från Svenska Dendrobatidsällskapet
admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Ändrat PM-funktionen!

Inlägg av admin Frank » 03 mar 2009, 21:23

Nu har jag ändrat PM-funktionen så att alla adressater automatiskt blir mottagare om man svarar på ett pm som skickats till flera personer.

Har inga grodor just nu!

tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 4 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Ändrat PM-funktionen!

Inlägg av tummen » 04 mar 2009, 08:30

Admin skrev:Nu har jag ändrat PM-funktionen så att alla adressater automatiskt blir mottagare om man svarar på ett pm som skickats till flera personer.
VÄLDIGT bra att veta..... ;)
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.

Har inga grodor just nu!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Ändrat PM-funktionen!

Inlägg av admin Frank » 04 mar 2009, 08:35

tummen skrev:VÄLDIGT bra att veta..... ;)
Alla namnen dyker upp i headern så det sker ju inte bakom användarens rygg precis...

Eventuellt gör jag så att det finns två knappar en "Besvara" och en "Besvara alla"-knapp men jag har inte lyckats få min nydesignade knapp att dyka upp i gränssnittet...

Har inga grodor just nu!

tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 4 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Ändrat PM-funktionen!

Inlägg av tummen » 04 mar 2009, 08:37

Admin skrev:
tummen skrev:VÄLDIGT bra att veta..... ;)
Alla namnen dyker upp i headern så det sker ju inte bakom användarens rygg precis...

Eventuellt gör jag så att det finns två knappar en "Besvara" och en "Besvara alla"-knapp men jag har inte lyckats få min nydesignade knapp att dyka upp i gränssnittet...
Ja, det vore ju bra om man inte av misstag skickar en kommentar som var avsedd för en person till alla :shock: :D ..... Just det där med att välja att "besvara" eller "besvara alla" vill jag gärna att du fixar i så fall. :mrgreen:
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.

Har inga grodor just nu!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Ändrat PM-funktionen!

Inlägg av admin Frank » 04 mar 2009, 08:42

tummen skrev:Ja, det vore ju bra om man inte av misstag skickar en kommentar som var avsedd för en person till alla :shock: :D ..... Just det där med att välja att "besvara" eller "besvara alla" vill jag gärna att du fixar i så fall. :mrgreen:
Tillsvidare får du plocka bort de personer du inte vill skall få svaret på dina pm.

En fråga för att sätta lite perspektiv på diskussionen: Får du ofta pm som är adresserade till flera personer? 8-)

Har inga grodor just nu!

tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 4 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Ändrat PM-funktionen!

Inlägg av tummen » 04 mar 2009, 08:55

Admin skrev:
tummen skrev:Ja, det vore ju bra om man inte av misstag skickar en kommentar som var avsedd för en person till alla :shock: :D ..... Just det där med att välja att "besvara" eller "besvara alla" vill jag gärna att du fixar i så fall. :mrgreen:
Tillsvidare får du plocka bort de personer du inte vill skall få svaret på dina pm.

En fråga för att sätta lite perspektiv på diskussionen: Får du ofta pm som är adresserade till flera personer? 8-)
Nej. Aldrig hittills faktiskt, men det kan ju komma tider då jag får det! ;)

Men samma "problem" fanns i mejlsystemet på skolan där jag jobbade förut, och det blev överlastat några gånger i början på grund av att någon "råkade" skicka svar till alla i kommunen, istället för bara till avsändaren, och dessutom blev det så att detta svar valsade runt i systemet ett tag innan det tog slut..... :mrgreen: ;) Risken att likande saker händer här inom PM-funktionen är ju "stor" (eller åtminståne möjlig) om man själv måste gå in och radera alla avsändare som man inte vill skall få svar....det blir enklare när man kan välja "automatiskt" om man säger så.....men inget system är idiotsäkert så jag skall nog inte säga för mycket för då gör jag väl själv "fel" så smångongom..... 8-)
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.

Har inga grodor just nu!

tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 4 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Ändrat PM-funktionen!

Inlägg av tummen » 04 mar 2009, 08:57

Admin skrev: En fråga för att sätta lite perspektiv på diskussionen: Får du ofta pm som är adresserade till flera personer? 8-)
Något stort problem är det ju förståss inte, det medger jag. :mrgreen:
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.

Har inga grodor just nu!

Skriv svar

Återgå till "Meddelanden"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster