Ordförandens ord, hösten 2018

Information från Svenska Dendrobatidsällskapet
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1687
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping
Har gillat: 685 gånger
Blivit gillad: 379 gånger
Grodor Arter/varianter: 6
Växter till salu: 17

Ordförandens ord, hösten 2018

Inlägg av TobiasB » 21 aug 2018, 17:42

En otroligt varm sommar börjar gå emot sitt slut! Jag tror inte att någon gått oberörd från denna hetta. Många av oss har kunnat bada för att svalka oss, grodorna har kanske kunnat svalka sig i någon bromelia och har förhoppningsvis inte varit allt för berörda, men känsliga växter och foderdjur tar lätt stryk i denna värme.

För mig dog hela odlingen bananflugor i hettan, och jag vet att flera med mig varit med om liknande händelser. Då är det otroligt värmande att veta att man har fina medlemmar i denna föreningen att vända sig till. Mina grodvänner (och vänner) Mikael och Jakob räddade mig och mina grodor så att jag kom på fötter igen. Här på forumet och på Facebooksidan har jag sett många andra som gjort detsamma för sina grodvänner. Detta är en av de viktigaste fördelarna med att vara organiserade i en förening. Att man aldrig är ”ensam” i sin hobby. Du har alltid någon att fråga om det är panik, någon har alltid hållt i längre än dig och kan mer och ibland kan det tillochmed finnas flugor över som du kan få Bild

Nu går vi in i hösten efter hettan och förhoppningsvis växer våra foderdjur som de ska. Vi går emot en Groddag i Jönköping och mycket nya fina upplevelser i våra burkar. På hösten ser vi också ofta en ökad aktivitet här på forumet efter en lat sommar. Mycket nybörjare med mycket frågor. Häng i och svara dem så gott ni kan så att de känner sig välkomna! :) Tack för att ni är här och hjälper varandra med både det ena och det andra. Utan er vore vi ingenting som förening! Bild

Vi ses snart igen!

Tobias Palmberg, ordförande.

Bild
En familjebild från en varm sommar. Tack JMild för lånet av honan!
Senast redigerad av 1 TobiasB, redigerad totalt 21 gånger.

RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7198
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 337 gånger
Blivit gillad: 305 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Ordförandens ord, hösten 2018

Inlägg av RicardH » 21 aug 2018, 21:18

Heja dig Tobias!
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
JMild
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 621
Blev medlem: 30 mar 2012, 21:15
Började med grodor år: 2012
Ort: Sollentuna
Har gillat: 3 gånger
Blivit gillad: 52 gånger
Grodor Arter/varianter: 9
Växter till salu: 0

Re: Ordförandens ord, hösten 2018

Inlägg av JMild » 23 aug 2018, 19:24

TobiasP skrev:En otroligt varm sommar börjar gå emot sitt slut! Jag tror inte att någon gått oberörd från denna hetta. Många av oss har kunnat bada för att svalka oss, grodorna har kanske kunnat svalka sig i någon bromelia och har förhoppningsvis inte varit allt för berörda, men känsliga växter och foderdjur tar lätt stryk i denna värme.

För mig dog hela odlingen bananflugor i hettan, och jag vet att flera med mig varit med om liknande händelser. Då är det otroligt värmande att veta att man har fina medlemmar i denna föreningen att vända sig till. Mina grodvänner (och vänner) Mikael och Jakob räddade mig och mina grodor så att jag kom på fötter igen. Här på forumet och på Facebooksidan har jag sett många andra som gjort detsamma för sina grodvänner. Detta är en av de viktigaste fördelarna med att vara organiserade i en förening. Att man aldrig är ”ensam” i sin hobby. Du har alltid någon att fråga om det är panik, någon har alltid hållt i längre än dig och kan mer och ibland kan det tillochmed finnas flugor över som du kan få Bild

Nu går vi in i hösten efter hettan och förhoppningsvis växer våra foderdjur som de ska. Vi går emot en Groddag i Jönköping och mycket nya fina upplevelser i våra burkar. På hösten ser vi också ofta en ökad aktivitet här på forumet efter en lat sommar. Mycket nybörjare med mycket frågor. Häng i och svara dem så gott ni kan så att de känner sig välkomna! :) Tack för att ni är här och hjälper varandra med både det ena och det andra. Utan er vore vi ingenting som förening! Bild

Vi ses snart igen!

Tobias Palmberg, ordförande.

Bild
En familjebild från en varm sommar. Tack JMild för lånet av honan!
Roligt att herrarna och damen fann tycke för varandra :-)

Skickat från min SM-T820 via Tapatalk


Skriv svar

Återgå till "Meddelanden"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster