Bosse P skrev:Bild, bild, bild!!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Bosse P skrev:Bild, bild, bild!!!

Det skall du inte vara. Du skall istället vända dig i förtroende till Frank i PM och beställa några till groddagen som med STOR risk kommer bli av den 25 mars någonstans i Mälardalen ...Bosse P skrev:Super fina!!
Verkligen avundsjuk nu...
Mvh Bosse

RicardH skrev:Det skall du inte vara. Du skall istället vända dig i förtroende till Frank i PM och beställa några till groddagen som med STOR risk kommer bli av den 25 mars någonstans i Mälardalen ...Bosse P skrev:Super fina!!
Mvh Bosse

Frank har verkligen fina grodor men om du inte har lust att vänta till en groddag tror jag att Jmild har ett par till salu.Bosse P skrev:RicardH skrev:Det skall du inte vara. Du skall istället vända dig i förtroende till Frank i PM och beställa några till groddagen som med STOR risk kommer bli av den 25 mars någonstans i Mälardalen ...Bosse P skrev:Super fina!!
Mvh Bosse
Så användarnamnet är "Frank" kort och gott ?
Mvh Bosse

MarcusL skrev:Frank har verkligen fina grodor men om du inte har lust att vänta till en groddag tror jag att Jmild har ett par till salu.Bosse P skrev:RicardH skrev:Det skall du inte vara. Du skall istället vända dig i förtroende till Frank i PM och beställa några till groddagen som med STOR risk kommer bli av den 25 mars någonstans i Mälardalen ...
Så användarnamnet är "Frank" kort och gott ?
Mvh Bosse
viewtopic.php?p=47353#p47353

FrankD skrev:Ser proffsigt och genomtänkt ut (vilket ju inte alltid är samma sak).
Jag gjorde en förteckning som jag kallade guide to blueprint i vilken det framgår att det är tre dysor (de har tre varianter med tre dysor på en genomföring, se länk), alltså 48 dysor då det är en/burk i de små burkarna. Placeringen från terrarierna är till på köpet 12 meter från terrarierna och 4.5m under dem. Pumpen skall vara i källaren. Denna pump klarar 80 dysor, eller 2-50 liter/minut. Mina dysor gör av med 66-93ml/min. Ett överslag ger 4.8 liter/minut varför pumpens kapacitet tryckhöjd borträknat går alltså på 10% av sin maxkapacitet. Därför är 48 med 4,5m tryckhöjd helt ok. Tror jag. Slang från pump 8mm. Slang in i stora burkar 6mm. In i små 4mm.FrankD skrev:Är det ett munstycke var i de små terrarierna och två i de stora? I så fall undrar jag om en pump verkligen klarar av 36 munstycken.
God ide. Har Bettan kvar ifall jag märker att det inte funkar. Har tänkt strypa lillhyllan med kran vid behov. Behövs mer, ropar jag på Bettan.FrankD skrev:Min erfarenhet är dessutom att jag gärna vill kunna styra olika typer av terrarier (t.ex. små med 1 munstycke versus stora med 2 munstycken) olika med avseende på hur ofta eller länge det regnar. Annars är det svårt att se till att det varken blir för blött eller för torrt i en av typerna. Med andra ord, du kanske borde fundera på att ha en pump per hylla.