Jag har problem med mina redhead. Jag är glad över att paret fungerar och dom lägger ägg kontinuerligt men ynglen ser ut så här...

- Missbildade yngel
Frambenen utvecklas inte alls. Väldigt tråkigt då det här nu är tre potentiella histrionicas som det inte blir något av

. Den minsta är från en tidigare äggansamling men har utvecklats ännu sämre. Dom större är yngre och jag hade hoppats att dom skulle vara ok men så var då inte fallet då jag kollade filmburkarna nu i kväll.
Som parentes kan nämnas att paret lägger ägg trots att dom har yngel. När jag tömde burkarna för att ta bort dom här missbildade upptäckte jag två nyflyttade yngel tillsammans med dom här stora. Jag tömde burkarna för att ta ut dom stora ynglena före jag upptäckte att det fanns nya yngel där så får se nu om jag lade tillbaka dom på rätt ställe och hon fortsätter mata dom. Blev det så att jag förstörde det för den här kullen nu kommer det troligen nog att komma fler yngel framöver men missbildningarna är ett problem.
Jag utgår från att det är någon form av vitamin/mineralbrist. Det är nog flugor som utgör födan. Hoppstjärtar tillförde jag mer då dom yngel som lyckats utvecklas normalt kom upp. Jag pudrar med Bens jungles vitaminpulver vita-A och dendrocare men dom burkarna är nästan tomma så även om dom utgående från datum på burken borde vara i kraft ännu så är dom kanske för gamla. Jag såg för övrigt problem med dom senaste pumilio ynglen också så något i kosten är det säkert. Histrionica honan producerar en massa ägg då hon matar ynglen rikligt och dessutom lägger nya tillsammans med hanen så det belastar säkert hennes kropp.
Är det någon som har tips på någon dunderkur som kunde vara till hjälp så vore det bra att få veta...