Forumets format

Frågor om sidan eller föreningen
LarsÖ
SDS-hedersmedlem
SDS-hedersmedlem
Inlägg: 978
Blev medlem: 16 nov 2008, 16:17
Började med grodor år: 1960
Ort: Vallentuna
Har gillat: 6 gånger
Blivit gillad: 30 gånger
Grodor Arter/varianter: 2
Växter till salu: 0

Re: Forumets format

Inlägg av LarsÖ » 06 mar 2010, 18:34

Med för många kategorier menade jag att jag vill att alla ska få plats på första sidan (utan att man behöver skrolla ner en sida).
Man kan förvisso dela in vår verksamhet i hur många underkategorier som helst, men det blir sämre - inte bättre - översiktlighet av det.

En annan sak: Man använder "visa nya inlägg" . Så ser man att Frog-a-day har fått ett nytt inlägg. men då måste man gå till slutet av frog-a-day för att se det. Om inläggen visas i senaste-först ordning (så som trådarna görs) så skulle man spara många knapptryckningar.

/Lars
Bort bärs dina fränder
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet

Användarvisningsbild
rubensano
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 jul 2009, 21:55
Började med grodor år: 2008
Ort: Rysslands väsby
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Forumets format

Inlägg av rubensano » 06 mar 2010, 18:56

LarsÖ skrev:Med för många kategorier menade jag att jag vill att alla ska få plats på första sidan (utan att man behöver skrolla ner en sida).
Man kan förvisso dela in vår verksamhet i hur många underkategorier som helst, men det blir sämre - inte bättre - översiktlighet av det.

En annan sak: Man använder "visa nya inlägg" . Så ser man att Frog-a-day har fått ett nytt inlägg. men då måste man gå till slutet av frog-a-day för att se det. Om inläggen visas i senaste-först ordning (så som trådarna görs) så skulle man spara många knapptryckningar.

/Lars
Håller med LarsÖ i sak, ditt förslag fungerar bäst när man har följt alla trådar en tid.
Hälsar
Micke

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
jsl
Kassör
Kassör
Inlägg: 1611
Blev medlem: 07 aug 2008, 22:30
Började med grodor år: 2008
Ort: Umeå
Har gillat: 2 gånger
Blivit gillad: 45 gånger
Grodor Arter/varianter: 4
Växter till salu: 0

Re: Forumets format

Inlägg av jsl » 06 mar 2010, 20:11

LarsÖ skrev:
En annan sak: Man använder "visa nya inlägg" . Så ser man att Frog-a-day har fått ett nytt inlägg. men då måste man gå till slutet av frog-a-day för att se det. Om inläggen visas i senaste-först ordning (så som trådarna görs) så skulle man spara många knapptryckningar.

/Lars
Sorteringsordningen kan du ställa in i dina inställningar i kontrollpanelen så att det visas så. Du kan även klicka på den lilla pilen efter namnet på den som skrivit sista inlägget i tråden så kommer du direkt till sista inlägget.

RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7202
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 339 gånger
Blivit gillad: 308 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Forumets format

Inlägg av RicardH » 06 mar 2010, 23:19

Shimo skrev:Se på f.. Har sökt och sökt och sökt.. hittade inget.. Men då så, då är jag nöjd! ;)
Om jag söker på Svenska Dendrobatidsällskapet eller pilgift.se hittar jag gruppen. :)
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!

Har inga grodor just nu!

Skriv svar

Återgå till "Feedback och frågor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster