Album

Frågor om sidan eller föreningen
mercanshusse
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: 22 jun 2009, 18:38
Började med grodor år: 1994
Ort: Skövde
Blivit gillad: 5 gånger
Grodor Arter/varianter: 4
Växter till salu: 0

Album

Inlägg av mercanshusse » 22 mar 2012, 11:04

Med risk för att bli mobbad. Hur går jag tillväga för att lägga upp ett album med bilder på mina grodor? Har försökt ett tag nu och det är snart dags för ett sammanbrott här!! Hjälp tack. :shock:

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Album

Inlägg av admin Frank » 22 mar 2012, 11:13

Flyttade tråden till ett lämpligare ställe.

Till frågan: Kontrollpanel -> Galleri -> Redigera personliga album -> Skapa personligt album. När du har gjort det kan du ladda upp bilder.

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
frogman
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 30 jan 2008, 16:48
Började med grodor år: 1980
Ort: Skåne
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Album

Inlägg av frogman » 31 mar 2012, 17:50

Istället för att flytta runt tråden vilket gör att det blir ganska så snurrigt, kan man kanske svara efter bästa förmåga.
För att skapa dig ett album på pilgift.se forumet måste du vara medlem i SDS.
Kan förstå om man blir förvirrad när man går in på pilgift.se--- forum-- vill skapa sig ett album--och tvingas till ett medlemskap i SDS. Jag känner inte till något forum där man tvingas till ett medlemskap i någon förening för att delta i forumet fullt ut.
Dock är det begränsat med antal bilder som SDS medlemmarna får ha i sitt album ( tror att det är 20 st bilder )
Men är man med i styrelsen i SDS eller i vartfall webbmaster (drews ) i SDS så verkar det som man får ha obegränsat antal bilder i sitt album ( 68 st !? )

Har inga grodor just nu!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Album

Inlägg av admin Frank » 31 mar 2012, 20:35

frogman skrev:Istället för att flytta runt tråden vilket gör att det blir ganska så snurrigt, kan man kanske svara efter bästa förmåga.
Som du troligen vet är det en av administratörens uppgifter att bedöma om trådar har hamnat i fel kategori och att flytta dem till rätt ställe i så fall. Annars blir det ganska så snurrigt. Dessutom ska man inte bara svara efter bästa förmåga utan också hålla sig till ämnet, dvs trådskaparens fråga.
frogman skrev:För att skapa dig ett album på pilgift.se forumet måste du vara medlem i SDS.
Kan förstå om man blir förvirrad när man går in på pilgift.se--- forum-- vill skapa sig ett album--och tvingas till ett medlemskap i SDS. Jag känner inte till något forum där man tvingas till ett medlemskap i någon förening för att delta i forumet fullt ut.
Alla får fullt ut delta i forumet. Det är bara egna album i galleriet som enligt SDS-beslut ska vara en medlemsförmån. Om du vill ändra det är du mycket välkommen att bli medlem igen och lämna in en motion på nästa årsmöte.
frogman skrev:Dock är det begränsat med antal bilder som SDS medlemmarna får ha i sitt album ( tror att det är 20 st bilder )
Men är man med i styrelsen i SDS eller i vartfall webbmaster (drews ) i SDS så verkar det som man får ha obegränsat antal bilder i sitt album ( 68 st !? )
Ingen i styrelsen har speciella rättigheter i galleriet. Jag hade ställt in 20 bilder som gräns men den begränsningen verkar inte fungera. Om jag ska vara ärlig hade jag glömt bort begränsningen när jag laddade upp bilderna från groddagen, men alla SDS-medlemmar borde alltså kunna ha fler än 20 bilder i galleriet. Än så länge klarar vi oss med diskutrymmet men jag ska ändå plocka bort albumet med bilderna från groddagen och posta en länk istället.

Slut OT.

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
frogman
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 30 jan 2008, 16:48
Började med grodor år: 1980
Ort: Skåne
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Album

Inlägg av frogman » 31 mar 2012, 21:06

Tycker väl att frågan om album passar in ganska bra under feedback och frågor
Visst fungerar begränsningen med bilder i medlemmarnas album.
Då de får ett meddelande typ att ”din kvot av bilder är nådd” när man överstiger 20 st.
Men den kvoten gäller tydligen, inte alla då en del kan ösa på obegränsat med bilder. Vilket kan upplevas som speciella rättigheter i galleriet
-ja en motion på nästa årsmöte vore verkligen på sin plats.

Har inga grodor just nu!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Album

Inlägg av admin Frank » 31 mar 2012, 22:42

Jag låser den här tråden nu. Trådskaparen fick svar av mig på sin fråga om hur man gör. Skulle ett mer uttömmande svar behövas ber jag om ett PM. Vad gäller begränsningen i galleriet skulle jag gärna vilja veta (även det via PM) under vilka förutsättningar kvoten slår till och framför allt när den inte gör det, för att kunna jaga buggen. För att lugna ner konspirationsteoretiker i den mån det är möjligt: Roger har också fler än 20 bilder i sina album, så något är tydligen märkligt och jag skulle gärna vilja få reda på vad det är.

Har inga grodor just nu!

Låst

Återgå till "Feedback och frågor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster