NY BURK PROSJEKT

Här kan nybörjardendrobatisten fråga och förvänta sig svar anpassade för nybörjare.
OBS! Till att börja med, läs våra råd för nybörjare.
Barbaren
Inlägg: 19
Blev medlem: 15 maj 2023, 21:18
Började med grodor år: 2019
Ort: Oslo
Har gillat: 7 gånger
Blivit gillad: 8 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

NY BURK PROSJEKT

Inlägg av Barbaren » 15 maj 2023, 22:01

Da er endelig Nordbaggan tilbake ;)

Etter mye om og men ble første prosjekt gjort om til et terrarium for min savnede dag gekko. Deretter ble det til et voiliers eller stort fuglebur da det er så og si umulig å få tak i pilgift grodor i Norge.

Har nå flyttet til mellom Europa så har nettopp startet et nytt prosjekt da det heldigvis er lett å få tak i eller tilsendt reptiler her. Her er 400 ulike reptiler godkjent av myndighetene!!

Så da jeg har hatt en 450 L akvastabil akvarium så skal jeg forhåpentligvis hvis alt går etter planen konvertere dette til ett terrarium. Det har følgende mål.
L 150x50x60 cm.

Legger ut bilder fortløpende her på sidan. I dag har jeg jobbet med bakgrunnen og kjøpt inn substrat. Planter er valgt ut og skal bestilles så fort som mulig. Deretter er planen å "kjøre inn" burken 1-2 måneder før jeg hiver grodor oppi.

Jeg er helt fersk i gamet så tar imot alle tips med stort takk. Takket være deg Kalle så var du min inspirasjon til min bakgrunn. ;)
Bilagor
IMG_20230515_183352.jpg
IMG_20230515_191723.jpg

Barbaren
Inlägg: 19
Blev medlem: 15 maj 2023, 21:18
Började med grodor år: 2019
Ort: Oslo
Har gillat: 7 gånger
Blivit gillad: 8 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: NY BURK PROSJEKT

Inlägg av Barbaren » 17 maj 2023, 14:03

Liten oppdatering:

Pga av platene er bare 100 cm lange som må jeg skjøte en liten bit på ca 6 cm på bakre vegg. Jeg har derfor valgt å jobbe med hjørnene separat for å gjøre det litt enklere for meg selv og da blir det også lettere å se hvordan trærne skal bli i hvert hjørne av terrariet. Har nylig vært og kjøpt litt silikon og Pu skum så da blir det litt lettere å jobbe når jeg får limt bitene sammen.

Skriv svar

Återgå till "Nybörjarhörnan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster