På väg till Hamm i december?

Tips om vad som är på gång
AndreasI
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 02 aug 2011, 15:50
Började med grodor år: 1990
Ort: Helsingfors
Blivit gillad: 9 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

På väg till Hamm i december?

Inlägg av AndreasI » 08 okt 2016, 21:53

Är det någon som är påväg till Hamm i december? Jag leker lite med tanken på att åka ner...det skulle vara kul. Jag har kollat lite olika alternativ men vet inte riktigt ännu om jag har råd eller tid...
Är det några som kommer att åka ner och kanske sova i Hamm från fredag till lördag o har en ledig plats i rummet... Det är lite onödigt dyrt att bo ensam om det blir så att jag skulle anlända sent på fredag kväll. Allt detta är ännu bara funderingar men det skulle vara roligt att veta i god tid...

Vill man inte ta det här i tråden så skicka ett pm.

AndreasI
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 02 aug 2011, 15:50
Började med grodor år: 1990
Ort: Helsingfors
Blivit gillad: 9 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: På väg till Hamm i december?

Inlägg av AndreasI » 25 okt 2016, 16:09

Det verkar vara ganska dött med Hamm till December. Det verkar nu inte finns någon som tänker sova där... men hur är det med att ens åka dit? Jag har kanske något på gång men det är inte säkert o har fortfarande inte bestämt mig om jag skall åka. Känns lite surt om det inte blir några grodor o jag åker till Hamm i "onödan". Kanske det är någon som är på väg från Stockholmstrakten och skulle kunna tänka sig att plocka hem lite grodor emot ersättning (jag har eventuellt ett par på lut och en kompis en grupp så vi kan båda bidra till resekassan). Då kunde jag bara boka en resa till Stockholm och plocka upp dom där...blir det inga grodor då så får det bara bli ett besök i Stockholm i stället för en resa till Tyskland.
Det brukar vara någon som åker från Finland men jag skulle föredra att få hem grodor med någon som förstår sig på vilka temperaturer vi pratar om och kan hålla koll på det och det är jag lite tveksam till då det gäller vissa reptilmänniskor.

Loomis
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 01 nov 2016, 00:45
Började med grodor år: 2015
Ort: Malmö
Har gillat: 14 gånger
Blivit gillad: 2 gånger
Grodor Arter/varianter: 3
Växter till salu: 0

Re: På väg till Hamm i december?

Inlägg av Loomis » 27 nov 2016, 22:41

Hej Andreas! Malmö baserad men funderar på att åka dit hjälper dock inte din situation....
Har även Polypedates Otilophus 4.6.(100+Grodyngel)
Phelsuma Grandis 3.1.1
Rhacodactylus Leachianus 1.1.1 Pine Isle

Skriv svar

Återgå till "Mässor och aktiviteter"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster