Officiella tråden för Groddagen hösten 2019

Tips om vad som är på gång
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1687
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping
Har gillat: 685 gånger
Blivit gillad: 379 gånger
Grodor Arter/varianter: 6
Växter till salu: 17

Re: Officiella tråden för Groddagen hösten 2019

Inlägg av TobiasB » 12 okt 2019, 18:42

Kära medlemmar, tack för en fantastiskt trevlig dag! Så många försäljare som kom, och så många köpare som besökte dem! 😁 Stort tack till Mats för eminent föredrag och stort tack till alla som skänkte vinster till vårt lotteri. Även om det nu är hål i plånboken efter vanligt stort inköp av orkidéer, och faktiskt första grodorna på många år, så är hjärtat fullt av fina minnen med er. Tack alla 💚

Såhär såg dagen ut från mitt perspektiv!


Kassören
Kassör
Kassör
Inlägg: 162
Blev medlem: 18 apr 2011, 20:47
Började med grodor år: 2008
Ort: Rosersberg
Blivit gillad: 18 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Officiella tråden för Groddagen hösten 2019

Inlägg av Kassören » 15 okt 2019, 22:16

Då är det mesta summerat efter höstens Groddag i Jönköping!

Jag har räknat in 56 besökare till Groddagen i Jönköping ( antalet något fler eftersom familj räknas som 1 besökare )!

Kan konstatera att lotteriet, till förmån för ett bevarandeprojekt gav 3 940 kr
Eftersom det finns beslut om att 10 kr/betalande medlem åxå skall gå till bevarandeprojekt, och föreningen idag består av 106 medlemmar, då finns det exakt 5 000 kr idag reserverat för bevarandeprojekt! Klart Trevligt!

El Cashier

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4757
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Har gillat: 176 gånger
Blivit gillad: 574 gånger
Grodor Arter/varianter: 9
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Officiella tråden för Groddagen hösten 2019

Inlägg av FrankD » 15 okt 2019, 22:54

Wow, det här kallar jag för succé!

Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4757
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Har gillat: 176 gånger
Blivit gillad: 574 gånger
Grodor Arter/varianter: 9
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Officiella tråden för Groddagen hösten 2019

Inlägg av FrankD » 16 okt 2019, 00:14

För att vara lite mer utförlig: Jag är otroligt glad över att alla groddagar de senaste åren har varit succéer. Vi är en liten (läs: pytteliten) förening som fördelas över hela vårt avlånga land men ändå lyckas vi två gånger om året med att arrangera en träff där hälften av medlemmarna dyker upp. Den som har deltagit vet att det utan tvekan är värt en resa på 100 mil enkelväg. Att behöva åka så där långt är faktiskt en fördel iom att man "tvingas" övernatta och får på så sätt möjlighet att sitta ihop både kvällen innan och efter, i det här fallet i Gränna. Tillsammans med själva groddagen blir det ovärderligt. Jag är otroligt glad över att få vara med i en förening som fungerar så här bra. Att antalet medlemmar nu i stort sett har varit konstant över ett antal år är mycket glädjande i tider av ständigt minskat intresse av att engagera sig utanför Facebookgrupper, och jag vill mena att våra lyckade groddagar i kombination med det här forumet är den främsta förklaringen. Låt oss tillsammans se till att det fortsätter på det viset!

Skriv svar

Återgå till "Mässor och aktiviteter"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster