Importerade grodor till föreningen??

Övriga diskussioner.
Användarvisningsbild
Carlsson
Inlägg: 955
Blev medlem: 13 mar 2008, 13:35
Började med grodor år: 2008
Ort: Karlholmsbruk
Har gillat: 1 gång
Blivit gillad: 1 gång
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Importerade grodor till föreningen??

Inlägg av Carlsson » 09 sep 2014, 21:37

BengtO skrev:Håller med Frank om att så länge det är så lite svenskodlat på groddagarna kommer vi att få se Peruvians o likn där. Sen verkar det som många odlare här tycker det är svårt att bli av med avkomman. ...........
Frågan är väl om det är lite svenskodlat på grund av Peruvians närvaro eller om Peruvians närvaro beror på att det är så lite svenskodlat? Min tro är att det skulle vara mer svenskodlat om inte Wouter är där!
När det gäller att bli av med avkomman så begär i varje fall inte jag att det ska stå folk i kö och slita grodorna ur nävarna på mig så fort de fyllt 4 månader, typ. Jag vill inte heller bli sittande med djur i åratal, det måste finnas en rimlig chans att få djuren sålda. Så länge det inte går att komma åt en större marknad på ett vettigt sätt, så blir det till att slänga ägg/yngel. Vilket i sin tur innebär att det blir ännu färre svenskodlat på Groddagarna (även om jag inte är någon storproducent).

Jag vill inte kalla mitt tidigare internationaliserings-förslag för en grossist-verksamhet. Snarare är det ett försök att ordna en mötesplats mellan svenska säljare och utländska köpare. Sätt Sverige på grodkartan som en god leverantör av kvalitetsdjur!
mvh Thomas

Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.

Har inga grodor just nu!

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster