Groddagar i Göteborg 22-24 oktober - INFO om boende etc.

Information från Svenska Dendrobatidsällskapet
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7198
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 337 gånger
Blivit gillad: 305 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Groddagar i Göteborg 22-24 oktober - INFO om boende etc.

Inlägg av RicardH » 17 jun 2010, 11:32

I denna tråd kommer vi att lägga upp aktuell information om boende, föredragshållare och annat som kommer till efter hand!
En sak är säker: det blir en riktig höjdare med massor av intressanta människor, grodsnack och grodor, växter, foder och prylar. Tips: följ denna tråd för att säkert vara med på vad som är på gång i höst!
Missa inte detta!


Till dags dato finns ett preliminärt program och en preliminär lokal som vi släpper i och med PG46.

Har inga grodor just nu!

RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7198
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 337 gånger
Blivit gillad: 305 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Groddagar i Göteborg 22-24 oktober - INFO om boende etc.

Inlägg av RicardH » 05 sep 2010, 15:09

EDIT: Jag (admin) låser tråden och tar bort de oväsentliga inläggen. För diskussion och frågor hänvisas till forum/viewtopic.php?f=20&t=1409.
EDIT 2: Programmet justerades 10-10-19.

Groddagarna i Göteborg 22-24 oktober

Inbjudan till Svenska Dendrobatidsällskapets Groddagar i samarbete med Göteborgs Herpetologiska Förening
i Göteborg den 22-24 oktober 2010 som också har gått ut till de danska dendrobatister som ingår i Søren Werthers nätverk.

Groddagarna kommer att innehålla föredrag, grodjakt i regnskogsmiljö, bakom-kulisernabesök på Universeum, grodsnack, försäljning mm.
Tanken är att vi bor på samma vandrarhem, i närhet till Naturhistoriska Museet där föreläsningar och försäljning sker. Du bokar själv ditt boende på vandrarhemmet! (följ länk i programmet)

Preliminärt program
Fredag 22 oktober
Beroende på var vi bor kommer vi till Göteborg vid lite olika tidpunkter men då är det Incheckning på Slottsskogens Vandrarhem i Göteborg
Kvällen ägnas åt grodsnack och en middag på stan.

Lördag 23 oktober
08:00 Frukost på Slottsskogens vandrarhem
09:30 Promenad genom vackra Slottsskogen till pilgiftsgrodorna i Botaniska Trädgården
11:00 Föredrag med Dennis Nilsson på Naturhistoriska museet
12:00 Lunch/mat/mingel på museet
13:00 Köp & Sälj med klassiskt grodmingel
16:00 Städning
17:00 Ladda med dusch och vila innan vi går ut på kvällen
20:00 Middag på restaurang. (Vandrarhemmet ligger i en stadsdel med ett stort utbud av restauranger/krogar)

Söndag 24 oktober
08:00 Frukost på Slottsskogens vandrarhem samt utcheckning
09:30 Halv tio möter en guid oss i entrén till Universeum och tar oss med på en guidad tur i anläggningen. När den guidade turen är över får vi möjlighet att själva ströva runt bland palmer, grodor och krokodiler.
12:00 Lunch och hemfärd


Föreläsare och utställare
Vi inväntar slutgiltigt besked från ytterligare några aktörer men så här ser det ut fram tills idag. Listan fylls på allt eftersom ...
  • Dennis Nilsson ger en reseberättelse från Panamá där han visar bilder på Atelopus, D. auratus, O. pumilio och en massa annat.
  • Søren Werther kommer från Danmark
  • Tropical Creatures kommer (försäljning av grodor från Peruvian Frogimport)
  • Aqua Warehouse kommer
Groddagen kräver medlemskap i SDS, GHF eller det danska nätverket.

Varmt välkommen!
Senast redigerad av 1 RicardH, redigerad totalt 6 gånger.

Har inga grodor just nu!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Till dig som skall sälja grodor/tillbehör

Inlägg av admin Frank » 19 okt 2010, 21:53

Till dig som skall sälja grodor/tillbehör!
Du som planerar sälja saker under lördagen har möjlighet att ställa upp dina saker på bord, i lokalen där försäljningen kommer äga rum.
OBSERVERA att lokalen LÅSES under föredraget, så du i lugn och ro kan vara med, utan att behöva fundera så mycket på dina prylar.
Jag kommer att finnas på plats och ställa i ordning lokalen from 09:30 men tror jag är klar med det klockan 10:00, då Du som försäljare är välkommen att sätta upp dina burkar, tillbehör etc.

Det vore tacknämligt om du ville skicka ett sms till mig 0735-105 106 och berätta hur mkt plats du behöver, så jag kan planera detta innan alla kommer!

Väl mött på fredag kväll i min egen hemstad!

Dendrobatidhälsningar från

Ricard Hulteke

Har inga grodor just nu!

Låst

Återgå till "Meddelanden"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster