Personliga album

Information från Svenska Dendrobatidsällskapet
admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Personliga album

Inlägg av admin Frank » 25 jan 2011, 23:58

Hej!

Alla som redan är registrerade som 2011 års SDS-medlemmar har nu möjlighet att skapa ett personligt album där upp till 10 bilder kan laddas upp. De maximala bilddimensionerna är 2500 x 2000 pixlar och filstorleken är begränsad till 1 MB (1.000.000 bytes). De här begränsningar är dels nödvändiga pga webbhotellets begränsningar, dels för att begränsa diskutrymmet som går åt bilderna.

Have fun!
Frank

PS: Tyvärr kan större bilderna inte automatiskt förminskas vid uppladdning. Funktionen finns egentligen i galleriet men är inte användbar pga en begränsning på webbhotellets sida. Ni får alltså f.n. leva med att manuellt måsta förminska och komprimera stora bilder.

Har inga grodor just nu!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Personliga album

Inlägg av admin Frank » 16 feb 2011, 23:53

Jag har nu installerat ett litet tillägg som gör att de senaste bilderna i galleriet visas längst ner på forumets första sida. Bra eller dåligt?

EDIT: Jo, just det. Har även ökat max antal uppladdningsbara bilder för SDS-medlemmar från 10 till 20, eftersom det ändå inte känns som om det helt plötsligt kommer att bli massuppladdningar.

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
Simon
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 1547
Blev medlem: 31 aug 2008, 21:20
Började med grodor år: 1996
Ort: Uppsala
Blivit gillad: 1 gång
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Personliga album

Inlägg av Simon » 17 feb 2011, 00:04

Admin skrev:Jag har nu installerat ett litet tillägg som gör att de senaste bilderna i galleriet visas längst ner på forumets första sida. Bra eller dåligt?
Bra tycker jag.
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
Necrophagist
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: 29 sep 2009, 11:39
Började med grodor år: 2009
Ort: Solna
Har gillat: 6 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Personliga album

Inlägg av Necrophagist » 18 feb 2011, 22:06

Admin skrev:Jag har nu installerat ett litet tillägg som gör att de senaste bilderna i galleriet visas längst ner på forumets första sida. Bra eller dåligt?

EDIT: Jo, just det. Har även ökat max antal uppladdningsbara bilder för SDS-medlemmar från 10 till 20, eftersom det ändå inte känns som om det helt plötsligt kommer att bli massuppladdningar.

Kanon

Skriv svar

Återgå till "Meddelanden"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster