Hamm ??

Frågor och diskussioner om pilgiftsgrodor.
poisonsfrog
Grodor Arter/varianter:
Växter till salu:

Hamm ??

Inlägg av poisonsfrog » 13 dec 2010, 22:47

Ngn som har lust och berätta vad som fanns på Hamm 11/12 mässan ?
Vilka grodor som fanns till salu ?
Men även om man har lust och berätta vad som man köpte med sig hem till kalla Sverige ?

Kanske nya arter Grodor,Foder, o.s.v

/Stefan

Användarvisningsbild
Illustratören
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 04 feb 2008, 20:48
Började med grodor år: 2011
Ort: Uppsala
Har gillat: 13 gånger
Blivit gillad: 65 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Hamm ??

Inlägg av Illustratören » 16 dec 2010, 15:17

Var inte där själv men jag hörde att någon från detta avlånga land fick med sig några Melanophryniscus stelzneri (Bumble Bee Walking Toad). Ingen pilgiftsgroda men en art som helt klart kan väcka intresse på detta forum.
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!

PelleB
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 862
Blev medlem: 01 feb 2008, 09:33
Började med grodor år: 1980
Ort: Swe
Har gillat: 19 gånger
Blivit gillad: 77 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Hamm ??

Inlägg av PelleB » 16 dec 2010, 15:49

Att skriva och redogöra för vilka grodor som fanns till salu i Hamm är som skriva en novell, räcker med att kika bland annonserna på forum i övriga europa så ser man vad som fanns till försäljning. Det fanns alltså en massa olika arter, och precis som Illustratören skriver så fanns det Melanophryniscus stelzneri även denna gången.

Har inga grodor just nu!

poisonsfrog
Grodor Arter/varianter:
Växter till salu:

Re: Hamm ??

Inlägg av poisonsfrog » 16 dec 2010, 16:13

Tycker inte det skulle vara så svårt att berätta om man nu var på Hamm mässan nu i Dec ?

Det jag var intresserad av vad som fanns till salu av Pilgift och vad som en var fick med sig hem (Pilgift) ? (Skandinavien) ?

Var du själv där nere Pelle ?

/Stefan

PelleB
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 862
Blev medlem: 01 feb 2008, 09:33
Började med grodor år: 1980
Ort: Swe
Har gillat: 19 gånger
Blivit gillad: 77 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Hamm ??

Inlägg av PelleB » 16 dec 2010, 16:21

Ja jag var själv där, och som jag skrev så är det otroligt många arter på mässan så det skulle bli en väldigt lång lista att skriva ner alla.

Har inga grodor just nu!

PatrikO
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 199
Blev medlem: 30 mar 2008, 22:07
Började med grodor år: 1995
Ort: Ängelholm/Skåne
Har gillat: 1 gång
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Hamm ??

Inlägg av PatrikO » 16 dec 2010, 17:37

Hej Stefan , Det är ju lite märkligt att du e så intresserad av vad alla andra har för djur hela tiden.Kan du inte visa lite av dina djur typ foto mvh Patrik
Senast redigerad av 1 PatrikO, redigerad totalt 17 gånger.

Har inga grodor just nu!

felix.w
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 21 mar 2009, 09:30
Började med grodor år: 2008
Ort: Stockholm
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Hamm ??

Inlägg av felix.w » 17 dec 2010, 05:46

Fanns mycket men färre pilgiftsarter än förra gången jag va där sist för ca 2år sen. Fanns inte så många thumbnail arter på mässan. Jag köpte inga pilgift men köpte jag ett par Dendropsophus leucophyllatus och tre små Melanophryniscus stelzneri i amphibieväg. Sen köpte jag många andra roliga djur. En orm, sköldpaddor,spindlar ,krabbor och ödlor :)

Användarvisningsbild
Illustratören
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 04 feb 2008, 20:48
Började med grodor år: 2011
Ort: Uppsala
Har gillat: 13 gånger
Blivit gillad: 65 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Hamm ??

Inlägg av Illustratören » 17 dec 2010, 10:31

Fanns mycket men färre pilgiftsarter än förra gången jag va där sist för ca 2år sen. Fanns inte så många thumbnail arter på mässan. Jag köpte inga pilgift men köpte jag ett par Dendropsophus leucophyllatus och tre små Melanophryniscus stelzneri i amphibieväg. Sen köpte jag många andra roliga djur. En orm, sköldpaddor,spindlar ,krabbor och ödlor
Häftiga grodor å paddor, intressant är väll att de fungerar bra rent praktiskt i pilgiftsterrarier och att de har ungefär samma härkomst.
Ett par Dendropsophus leucophyllatus skulle va kul att få tag på och komplettera det levande med när burken väl är igång.
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!

Användarvisningsbild
Simon
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 1547
Blev medlem: 31 aug 2008, 21:20
Började med grodor år: 1996
Ort: Uppsala
Blivit gillad: 1 gång
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Hamm ??

Inlägg av Simon » 19 dec 2010, 13:01

Illustratören skrev:Häftiga grodor å paddor, intressant är väll att de fungerar bra rent praktiskt i pilgiftsterrarier och att de har ungefär samma härkomst.
Ett par Dendropsophus leucophyllatus skulle va kul att få tag på och komplettera det levande med när burken väl är igång.
M. stelzneri bör man nog inte ha i pilgiftsterrarium mer än kanske på sommaren. Nu går mina nästan helt torrt (bara en liten vattenskål) och i ca 13 grader. I sommar blir det varmt, regnperiod och förhoppnigsvis lek :)
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"

Har inga grodor just nu!

Skriv svar

Återgå till "Pilgiftsgrodor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster