Hej. Jag få inte upp någon värme till min korallfingergroda.
Temperaturen ligger på 22C
Och jag har hört att dom ska ha runt 27-30grader
Det är ett ganska stort terrarium, det är 100cm höght 60långt 60 djupt.
Ovanpå finns en lysramp. Och det är allt.
Hur gör jag?
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Korallfinger terrarium
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 4 gånger
Re: Korallfinger terrarium
Värmematta och värmeslinga? Desto mer effekt desto varmare blir det.
Sen kan du fixa en eller två "värmespotar" och ha i taket. Värmer också bra. Kombinera så ska du se att du för upp värmen.
Mvh, Ludvig.
Sen kan du fixa en eller två "värmespotar" och ha i taket. Värmer också bra. Kombinera så ska du se att du för upp värmen.
Mvh, Ludvig.
Grodor och huggormar
Går det inte med en doppvärmare?
Om jag har 28grade på doppen borde det inte bli det i terrariumet också? Hur värmer ni era terrarier?
Om jag har 28grade på doppen borde det inte bli det i terrariumet också? Hur värmer ni era terrarier?
- Pny
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2006
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 1 gång
- Kontakt:
Hur stor vattendel har du? Om du har så mycket vatten i terrariet att doppvärmaren med säkerhet alltid är under vatten så funkar det.Bastian skrev:Går det inte med en doppvärmare?
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 4 gånger
Jag har ungefär 24 grader i terrarierummet. Det är även vad jag vill ha i mina pilgiftsterrarium. Så de värmer jag inte alls. Mina ormterrarium värmer jag som jag nämde i mitt första inlägg. De ligger på runt 28-30 grader.
Mvh, Ludvig.
Mvh, Ludvig.
Grodor och huggormar
Jo den kommer vara under vatten hela tiden, har under pågående trådskrivning satt in en doppis, men det har inte hänt något speciellt på tempfronten. Den är uppe i 24grader nu, efter ca 1,5-2timmar timme...
Termostaten är inställd på 28grader. Om jag höjer den till 30 blir väl vattmnet för varmt för grodan eller hur=?
Det är ju ett ganska stort terrarium, det kanske tar ännu längre för det att bli helt uppvärmt eller vad tror ni?
Har jag rätt i att det borde bli 28grader i terrariumet om det är det i vattnet?
Termostaten är inställd på 28grader. Om jag höjer den till 30 blir väl vattmnet för varmt för grodan eller hur=?
Det är ju ett ganska stort terrarium, det kanske tar ännu längre för det att bli helt uppvärmt eller vad tror ni?
Har jag rätt i att det borde bli 28grader i terrariumet om det är det i vattnet?
- Pny
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2006
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 1 gång
- Kontakt:
Mät med en termometer, termostatens gradering är inte alltid rätt.
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.