Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Selaginella
-
kasvattaja
- Började med grodor år: 2008
Selaginella
E de nån här som vet hur man bäst håller Selaginella var Jori i terrarium. Efter vad jag har kunnat finna ut ska den stå blött.
Men hur ljust?
-
kasvattaja
Re: Selaginella
Vart tog den stygga lilla loppan vägen? Ingen som vet, ingen som vet.
Allvarligt talat, e de ingen , som har åtminstone pyttelite information?
Allvarligt talat, e de ingen , som har åtminstone pyttelite information?
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Jag har haft Selaginella i terrarium. Jag vet inte vad det var för art. Om de står för mörkt blir de långsträckta och trassliga. Men i bra ljus blir de mer kompakta och snygga. Jag plockade dock bort all min. Jag hade för liten plats där den växte bra.
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 646 gånger
- Kontakt:
Det finns hur många som helst arter. God tillgång till vatten vill nog alla ha men inte alla behöver ha det riktigt blött. Främst när de har kommit igång klarar sig några på rätt "vanliga" mängder vatten. Jag har två krypande arter som växer tillsammans med Ficus pumilia och Begonia schulzei på ställen där det är fuktigt men inte blött alls. De där två gillar tydligen att få förhållandevis mycket ljus. Sedan har jag en annan art med ett mer upprätt växtsätt som verkar vilja ha blöta fötter och inte så mycket ljus. Se http://www.frank-drewes.se/pilgift/Fler ... iet.html#4 i det nedre högra hörnet.
Främst i början kan det vara en idé att plantera dem på ett ljust ställe i vitmossa som jämt hålls fuktigt. Då borde de allra flesta klara sig.
/Frank
Främst i början kan det vara en idé att plantera dem på ett ljust ställe i vitmossa som jämt hålls fuktigt. Då borde de allra flesta klara sig.
/Frank
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
Filip jakobsson
- Tidigare SDS-medlem

- Har fått tack: 7 gånger
Jag kommer att ha en del snygga växter som hör hemma i ett grodterrarium. Så kommer du till mässan så finns där alternativ.
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet
-
kasvattaja
Ok, jag fick 4 stycken från Skottland idag, dj...l.gt torra. Har blötlagt dem. Har 200 meter till vitmossa. Får väl gå en runda med katten och hämta lite.drewes skrev:
/Frank
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Måste skryta lite,,, har fått tag i en skitfräck Selaginella som funkar bra i terrarierna. Nå vad är fräckt med det?? Den är BLÅ.
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Har fått tack: 4 gånger
Jag har sett den. Jag lovar, den är skitball!BengtO skrev:Måste skryta lite,,, har fått tag i en skitfräck Selaginella som funkar bra i terrarierna. Nå vad är fräckt med det?? Den är BLÅ.
Grodor och huggormar