http://www.nrm.se/sv/meny/faktaomnature ... 11234.html
Jag är litet nyfiken på denna svenska mossart, har någon testat att hålla den i terrirum? har någon ens sett den? Jag bor tyvärr för långs söderut för att finna den i min hemmiljö i sverige. Denna planta ska dock även finnas i tropiska miljöeer och jag tycker den ser riktigt stilig ut. Vet någon mer därute?
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
stor thujamossa
-
MattiasS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Re: stor thujamossa
Vet inte om det är den, men det var väldigt lik sån mossa som finns i gammelskogar (gran) med lite myrmark eller bäckar. Får väl vänta tills snön försvinner innan jag kan ta och kolla riktigt noga.
Hade ju varit kul med en svensk mossa i terrariet som klarar varmt och fuktigt hela året utan vinterdvala.
Hade ju varit kul med en svensk mossa i terrariet som klarar varmt och fuktigt hela året utan vinterdvala.
-
PatrikO
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1995
- Har gett tack: 1 gång
Re: stor thujamossa
Jag skulle vilja säga att den svenska mossan är bland den finaste av mossor, men av egen erfarenhet så orkar det bara ett tag i våra burkar, för varmt och för fuktigt.Jag har provat lite olika som man har hittat ute i dom djupa skogarna men med dåligt resultat mvh Patrik