Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
På väg upp på land 2
- Illustratören
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 13 gånger
- Har fått tack: 65 gånger
Re: På väg upp på land 2
Hur lång tid är det mellan bilderna?
Om man vet det kan man kanske få en bra indikator på när små grodorna kliver upp på land.
Om man vet det kan man kanske få en bra indikator på när små grodorna kliver upp på land.
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!
- RogerL
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 6 gånger
På väg upp på land 2
Bilderna är tagna vid samma tidpunkt, för tre dagar sedan. Olika djur. Bägge kläcktes mellan 27/9-29/9 förra året. De har haft en temperatur på ca 21 grader, matats med i huvudsak Sera micropellets kompletterat med lite röda mygglarver o vattenloppor någon gång. Känns som en lång utvecklingsperiod, men det är kanske så för variabilis? E Anthony har en rent explosionsartad utveckling i förhållande till dessa, under exakt samma förhållanden. Roger
- Illustratören
- SDS-medlem

- Har gett tack: 13 gånger
- Har fått tack: 65 gånger
Jag gissar att mina utvecklas i ungefär samma takt. Det jag hämnades över var att grodynglen växer i så olika takt. Första "kullen" jag fick har alla individer olika storlekar som grodyngel. Den största är säkert dubbelt så stor som den minsta i den kullen.
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!
- Jolo
- Ordförande

- Har gett tack: 326 gånger
- Har fått tack: 193 gånger
- Kontakt:
Jag flyttade idag över 2 stycken variabilis som har kommit lika långt, tilli en uppstigningsburk och de kläcktes 19/10-24/10. Men de har gått någon grad varmare skulle jag tro.Roger skrev:Bilderna är tagna vid samma tidpunkt, för tre dagar sedan. Olika djur. Bägge kläcktes mellan 27/9-29/9 förra året. De har haft en temperatur på ca 21 grader, matats med i huvudsak Sera micropellets kompletterat med lite röda mygglarver o vattenloppor någon gång. Känns som en lång utvecklingsperiod, men det är kanske så för variabilis? E Anthony har en rent explosionsartad utveckling i förhållande till dessa, under exakt samma förhållanden. Roger
Johan
- Jolo
- Ordförande

- Har gett tack: 326 gånger
- Har fått tack: 193 gånger
- Kontakt:
Sera micron, flingfoder pluss de där vita maskarna ja hittade i komposten. Se tråd- I komposten.