Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Exo Terra 90x45x90 och Epiweb

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
Användarvisningsbild
PatrikNo
Började med grodor år: 2012
Har gett tack: 94 gånger
Har fått tack: 34 gånger
Kontakt:

Re: Nybörjare med ett Exo Terra 90x45x90 och Epiweb

Inlägg av PatrikNo »

Nu har jag kollat och vad jag ser så läcker det på tre ställen... två längs bak och en på sidan. Det kanske är flera ställen om man tätar dessa.

Så då känns det som detta exemplar var ett riktigt söndagsex. Det saknades locket när jag fick det. Det kanske var ett tecken.

Så med så mycket läckor på en ny burk så känns det ingen idé att försöka laga det. Så jag kommer att reklamera det.

Några bra tips på hur man får bort EPIWEBben så jag kan använda den igen?
/Patrik
Användarvisningsbild
JMild
SDS-medlem
SDS-medlem
Har gett tack: 3 gånger
Har fått tack: 57 gånger

Inlägg av JMild »

Absolut går det att återanvända. Rakblad funkar bäst att ta bort silikon.
Användarvisningsbild
PatrikNo
Kontakt:

Inlägg av PatrikNo »

Hur torr måste epiwebben vara innan man monterar den igen och måste det gamla silikonet bort? Den kan ju hålla 70% vatten såg jag på filmen. Känns som den aldrig kommer att torka.
/Patrik
Användarvisningsbild
Jolo
Ordförande
Ordförande
Började med grodor år: 2011
Har gett tack: 327 gånger
Har fått tack: 195 gånger
Kontakt:

Inlägg av Jolo »

Epiwebben har ingen egen sugförmåga så den torkar ganska fort. Har du lyckats få bort den?
/ Johan
Användarvisningsbild
PatrikNo
Kontakt:

Inlägg av PatrikNo »

Nej, väntar tills jag pratat med herpers choise imorgon innan jag gör något.
/Patrik
tummen
Har gett tack: 5 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Inlägg av tummen »

redina skrev:Nu har jag kollat och vad jag ser så läcker det på tre ställen... två längs bak och en på sidan. Det kanske är flera ställen om man tätar dessa.

Så då känns det som detta exemplar var ett riktigt söndagsex. Det saknades locket när jag fick det. Det kanske var ett tecken.

Så med så mycket läckor på en ny burk så känns det ingen idé att försöka laga det. Så jag kommer att reklamera det.
Med så mycket fel på det borde du få en rejäl kompensation, det är nog enda sättet för att få dem att skärpa till sig. Ett terrarium SKA ju vara tätt när man köper det, vad har de för kontroll på sina produkter egentligen??? :shock: :evil:
Tycker dessutom att jag har hört om likande problem förut.... :?:

Jag antar att du kommer kontrollera nästa terrarium NOGA innan du börjar montera diverse inredning...? ;)
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Användarvisningsbild
PatrikNo
Kontakt:

Inlägg av PatrikNo »

Har pratat med dom och det är inget problem att byta. Jag får ta hem ett nytt skåp och sedan flytta över grejorna och sen lämna tillbaka det gamla skåpet. Det blir ju lite enklare i alla fall.
/Patrik
Användarvisningsbild
RogerL
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2008
Har fått tack: 6 gånger

Inlägg av RogerL »

Mitt råd är att täta det nya. Jag gör det alltid, exo terra läcker ofta. Om jag inte missminner mej så bor du i Uppsala?! Jag ska täta ett de närmaste dagarna, du är välkommen förbi. Roger.
tummen
Har gett tack: 5 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Inlägg av tummen »

Roger skrev:Mitt råd är att täta det nya. Jag gör det alltid, exo terra läcker ofta. Om jag inte missminner mej så bor du i Uppsala?! Jag ska täta ett de närmaste dagarna, du är välkommen förbi. Roger.
Men VARFÖR läcker de ofta? Är de sådana amatörer på att bygga? USELT! :evil: Reklamera mera så MÅSTE de skärpa sig.... ;)
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Adamanteus
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2008
Har fått tack: 5 gånger

Inlägg av Adamanteus »

tummen skrev:
Roger skrev:Mitt råd är att täta det nya. Jag gör det alltid, exo terra läcker ofta. Om jag inte missminner mej så bor du i Uppsala?! Jag ska täta ett de närmaste dagarna, du är välkommen förbi. Roger.
Men VARFÖR läcker de ofta? Är de sådana amatörer på att bygga? USELT! :evil: Reklamera mera så MÅSTE de skärpa sig.... ;)

Håller med till hundra procent! Man ska inte acceptera att en produkt som man betalar dyrt inte håller det den utlovar. Då SKA man reklamera! Handlaren får i sin tur reklamera till sin leverantör. I slut ändan så får tillverkaren tillbaka en massa defekta produkter och inser att de måste skärpa sig om de vill ha sina kunder kvar. Så "fixa" inget själv på nya produkter, skicka tillbaka. Det finns även en annan aspekt på varför man inte ska "fixa" själv och det är en ren försäkringsfråga. Försäkringsbolag tar ofta alla chanser de kan till att inte vara tvungna att betala ut ersättning vid t ex en vattenskada. Visst kan man komma undan med egna lagningar om man får dem att anse att de är fackmannamässigt utförd.
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"