Jag har ett exoterra med måtten 60x45x60 som jag är sugen på att göra ett paludarium av och ha någon liten färgglad groda i.
Min grundidé var att bygga en bakgrund av frigolit och fogskum på 3 sidor och sen ha vatten i hela botten med en massa rötter och växter. Efter lite pratande med andra angående hur det borde gå och hur L80 fungerar så insåg jag att man kanske borde göra en "botten" av en frigolitskiva precis över vattenytan och sen ha öppet antingen vid en liten del och i framkant eller på något annat sätt beroende på vad som behövs.
Tanken är att jag ska få till ett litet vattenfall som ser till att vattnet kommer hållas relativt syresatt till fiskarna som kommer bo där.
Nu till min fråga, är det en hållbar idé som jag kan spåna vidare på eller är det en dum idé att ha pilgift över öppet vatten? Jag har läst att de kan simma litegrann så jag känner att de borde ju inte drunka eftersom jag har tänkt att ha mycket rötter som går ner i vattnet.
EDIT: Har ni några tips på några lite större pilgiftsgrodor som man kanske kan mata med annat än bananflugor?
MVH
Oskar Eklund, Nyköping