Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Mackans burkar

Presentera ditt terrarium här!
MattiasS
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2011
Har gett tack: 1 gång
Har fått tack: 1 gång

Re: Mackans burkar

Inlägg av MattiasS »

Ja det passade dåligt med tåg så det hade blivit bil. Med en envis influensa så det fick vara. Kör bil i ca 80 tur&retur med feber kändes inte motiverat.
Användarvisningsbild
Simon
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 1996

Inlägg av Simon »

Vad kul!
Ja, hoppas det är ett par!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
Användarvisningsbild
Jolo
Ordförande
Ordförande
Har gett tack: 326 gånger
Har fått tack: 193 gånger
Kontakt:

Re: Sv: Mackans burkar

Inlägg av Jolo »

MarcusL skrev: Du saknades också.
Tack. Ville vara där, mina tankar var hos er hela dagen. ;) Är inte lika tuff som dig som flyttar på flyttdagen för att kunna ta dig till groddag. :) Ibland behövs man i familjen. Och får lägga egna intressen åt sidan. Nu efter min flytt så blir det lite klurigare med hobbyn. Har ju haft det lite förspänt med alla grymmt sjysta grodpolare i Uppsala. Men vi tar väll groddagen här i Visby nästa gång. ;)
/ Johan
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Började med grodor år: 2010
Har gett tack: 45 gånger
Har fått tack: 78 gånger

Inlägg av MarcusL »

Simon skrev:Vad kul!
Ja, hoppas det är ett par!

Wouter va helt säker på ett par men jag har inte hört hanen ännu och av tidigare erfarenhet brukar dom börja direkt när man släppt in dom i burken. Men han kanske bara är blyg eller så skippar han det bara. Har läst på andra forum om hanar som leker och funkar på alla vis utan att spela överhuvudtaget.
Jolo skrev:
MarcusL skrev: Du saknades också.
Tack. Ville vara där, mina tankar var hos er hela dagen. ;) Är inte lika tuff som dig som flyttar på flyttdagen för att kunna ta dig till groddag. :) Ibland behövs man i familjen. Och får lägga egna intressen åt sidan. Nu efter min flytt så blir det lite klurigare med hobbyn. Har ju haft det lite förspänt med alla grymmt sjysta grodpolare i Uppsala. Men vi tar väll groddagen här i Visby nästa gång. ;)
Bara att säga till när det krisar så kan jag isolera en låda och slänga i en handvärmare. Tar ju 1-2 dygn så det lär ju inte vara några problem. Har dom inte någon grod-happening på Gotland, har för mig att någon har bjudit in till det här på forumet.
Användarvisningsbild
Simon
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 1996

Inlägg av Simon »

Har han gråaktig strupe? Det kan ju iofs saknas om han fortfarande är ung.

Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse

Inlägg av MarcusL »

Tänkte inte på att kolla detta när jag hade dom i burkar. Nu ser jag oftast en som sitter skuggigt så det är svårt att avgöra speciellt utan den andra att referera till. Fick ingen ålder heller men dom kan ju vara unga men med tanke på storlek är dom fullvuxna. Mäter ca 30mm.
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse

Inlägg av MarcusL »

Kör just nu en 30w floodlight på deras terrarium ska utöka med två 6w led spottar som är ganska mörka och får gå förmiddag och kväll. Kommer bara låta 30wattaren gå några timmar mitt på dagen. Läst mycket positivt om att sänka ljuset för att få tryggare och aktivare grodor.
Användarvisningsbild
Jolo
Ordförande
Ordförande
Kontakt:

Inlägg av Jolo »

MarcusL skrev: Bara att säga till när det krisar så kan jag isolera en låda och slänga i en handvärmare. Tar ju 1-2 dygn så det lär ju inte vara några problem. Har dom inte någon grod-happening på Gotland, har för mig att någon har bjudit in till det här på forumet.
Tack Marcus. Jag vet ju att ni är ett gäng där ute man kan lita på om det krisar.
Kanske det är efterlysningen av dendrobatister på Gotland jag gjorde på FB du tänker på.
Jag har fått lite napp men ingen som har pilgift än har hört av sig.
(Så sitter det nån dendrobatist på Gotland och läser det här, skicka mig ett pm.) :D
/ Johan
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse

Inlägg av MarcusL »

Jolo skrev:
MarcusL skrev: Bara att säga till när det krisar så kan jag isolera en låda och slänga i en handvärmare. Tar ju 1-2 dygn så det lär ju inte vara några problem. Har dom inte någon grod-happening på Gotland, har för mig att någon har bjudit in till det här på forumet.
Tack Marcus. Jag vet ju att ni är ett gäng där ute man kan lita på om det krisar.
Kanske det är efterlysningen av dendrobatister på Gotland jag gjorde på FB du tänker på.
Jag har fått lite napp men ingen som har pilgift än har hört av sig.
(Så sitter det nån dendrobatist på Gotland och läser det här, skicka mig ett pm.) :D
Fel av mig det är eller va på Öland.
http://www.smhf-herp.se/2013/04/save-th ... -day-2013/

Har du kollat om det finns reptil eller akvarieförening? Där kanske det finns någon som iaf matar andra djur med grodmat.
Användarvisningsbild
Jolo
Ordförande
Ordförande
Kontakt:

Inlägg av Jolo »

Håller på att undersöker saken men har inte fått någon riktig klarhet när det gäller det.
/ Johan
Skriv svar

Återgå till "Medlemmarnas djur och terrarium"