Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Mackans burkar
-
MattiasS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Re: Mackans burkar
Ja det passade dåligt med tåg så det hade blivit bil. Med en envis influensa så det fick vara. Kör bil i ca 80 tur&retur med feber kändes inte motiverat.
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
Vad kul!
Ja, hoppas det är ett par!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
- Jolo
- Ordförande

- Har gett tack: 326 gånger
- Har fått tack: 193 gånger
- Kontakt:
Re: Sv: Mackans burkar
Tack. Ville vara där, mina tankar var hos er hela dagen.MarcusL skrev: Du saknades också.
/ Johan
- MarcusL
- Styrelse

- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 45 gånger
- Har fått tack: 78 gånger
Wouter va helt säker på ett par men jag har inte hört hanen ännu och av tidigare erfarenhet brukar dom börja direkt när man släppt in dom i burken. Men han kanske bara är blyg eller så skippar han det bara. Har läst på andra forum om hanar som leker och funkar på alla vis utan att spela överhuvudtaget.Simon skrev:Vad kul!
Bara att säga till när det krisar så kan jag isolera en låda och slänga i en handvärmare. Tar ju 1-2 dygn så det lär ju inte vara några problem. Har dom inte någon grod-happening på Gotland, har för mig att någon har bjudit in till det här på forumet.Jolo skrev:Tack. Ville vara där, mina tankar var hos er hela dagen.MarcusL skrev: Du saknades också.Är inte lika tuff som dig som flyttar på flyttdagen för att kunna ta dig till groddag.
Ibland behövs man i familjen. Och får lägga egna intressen åt sidan. Nu efter min flytt så blir det lite klurigare med hobbyn. Har ju haft det lite förspänt med alla grymmt sjysta grodpolare i Uppsala. Men vi tar väll groddagen här i Visby nästa gång.
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
Har han gråaktig strupe? Det kan ju iofs saknas om han fortfarande är ung.
Hulteke skrev:
- MarcusL
- Styrelse

Tänkte inte på att kolla detta när jag hade dom i burkar. Nu ser jag oftast en som sitter skuggigt så det är svårt att avgöra speciellt utan den andra att referera till. Fick ingen ålder heller men dom kan ju vara unga men med tanke på storlek är dom fullvuxna. Mäter ca 30mm.
- MarcusL
- Styrelse

Kör just nu en 30w floodlight på deras terrarium ska utöka med två 6w led spottar som är ganska mörka och får gå förmiddag och kväll. Kommer bara låta 30wattaren gå några timmar mitt på dagen. Läst mycket positivt om att sänka ljuset för att få tryggare och aktivare grodor.
- Jolo
- Ordförande

- Kontakt:
Tack Marcus. Jag vet ju att ni är ett gäng där ute man kan lita på om det krisar.MarcusL skrev: Bara att säga till när det krisar så kan jag isolera en låda och slänga i en handvärmare. Tar ju 1-2 dygn så det lär ju inte vara några problem. Har dom inte någon grod-happening på Gotland, har för mig att någon har bjudit in till det här på forumet.
Kanske det är efterlysningen av dendrobatister på Gotland jag gjorde på FB du tänker på.
Jag har fått lite napp men ingen som har pilgift än har hört av sig.
(Så sitter det nån dendrobatist på Gotland och läser det här, skicka mig ett pm.)
/ Johan
- MarcusL
- Styrelse

Fel av mig det är eller va på Öland.Jolo skrev:Tack Marcus. Jag vet ju att ni är ett gäng där ute man kan lita på om det krisar.MarcusL skrev: Bara att säga till när det krisar så kan jag isolera en låda och slänga i en handvärmare. Tar ju 1-2 dygn så det lär ju inte vara några problem. Har dom inte någon grod-happening på Gotland, har för mig att någon har bjudit in till det här på forumet.
Kanske det är efterlysningen av dendrobatister på Gotland jag gjorde på FB du tänker på.
Jag har fått lite napp men ingen som har pilgift än har hört av sig.
(Så sitter det nån dendrobatist på Gotland och läser det här, skicka mig ett pm.)
http://www.smhf-herp.se/2013/04/save-th ... -day-2013/
Har du kollat om det finns reptil eller akvarieförening? Där kanske det finns någon som iaf matar andra djur med grodmat.
- Jolo
- Ordförande

- Kontakt:
Håller på att undersöker saken men har inte fått någon riktig klarhet när det gäller det.
/ Johan