Någon som har en ide om vad som hänt ? Inredde ett nytt terrarie i helgen men jag blev inte klar så växterna ställdes bara in i sina krukor. När jag åkte i Söndags såg de finna ut men i dag så var de ... Ni ser själva på bilden.
De är inte torkskador, snarare tvärtom, växterna har innan stått i ett annat terrarie i 2 veckor utan att de hände något mer än att de växte.
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Vad hände?
-
KennethN
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
Vad hände?
- Bilagor
-
- DSCN0001.JPG (47.06 KiB) Visad 5426 gånger
-
- DSCN0004.JPG (52.65 KiB) Visad 5426 gånger
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Re: Vad hände?
Märkligt. Det ser ut som brännskador, men då krävs ju rejält med ljus och/eller UV.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
KennethN
- Tidigare SDS-medlem

Borde de inte bli torra bruna skador av för mycket uv? Dessa skador är inte torra.
För fuktigt- nja... grejen är ju att ordkiden stått i annat terrarie i flera månader och sedan hände de på 3 dagar när jag bytte terrarie.
Funderar själv på om de var för dåligt utvädrat så de är skador av lösningsmedel. (Silikon fogskum)
För fuktigt- nja... grejen är ju att ordkiden stått i annat terrarie i flera månader och sedan hände de på 3 dagar när jag bytte terrarie.
Funderar själv på om de var för dåligt utvädrat så de är skador av lösningsmedel. (Silikon fogskum)
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
När jag ställer mina krukväxter på altanen efter vintern och ser inte till att de skyddas från solen brukar det vara så de ser ut. Efter ett tag blir de bruna. Men det var förstås bara en gissning. Är det verkligen UV så är det definitivt för mycket för pilgiftsgrodor.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
KennethN
- Tidigare SDS-medlem

Belysningen består av 2st Repti glo 2,0 26w (lågenergi).... Som jag förstårr de så är de en lampa många använder, eller?