Vi började våra groddagar med drop-in i lördags em/kväll. Vi hamnade på Grännagården som är ett litet hotel/restaurang med god mat och dryck.

På denna bild förbereder sig hedersmedlem Österdahl på sitt klimatföredrag som han redan flaggat för kan bli en artikel. Det hoppas jag för det var riktigt intressant!

Vår huvudtalare under helgen mr Harald Divossen förbereder här ett av sina föredrag. Han talade om resan till Panama och D. azureus i terrariet och naturen.

Trött men slut, ja, både och. Men mest glad!

Stark korv och svagt öl - en bra kombo om man skall orka till 3-rycket. Cecilia, som fotar och är med i redaktionen, gick upp en timme senare 04 ...

... och så här går det om man håller bra föredrag ... Han funderar nog på vad som hänt om vi inte varit nöjda!
Med denna lilla resumé från min begränsade horisont, så låt oss dela med oss av vad vi fick med oss hem, enligt följande stuktur:
Grodor:

Ser så fram emot att få jobba med denna klassiker. Fick hem 1.1. Tack Marcus!

Denna bild är inte sann. Det jag reagerade på var att det tydligen finns D. tinctorius med orange täckning. Den gula masken är orangetonad.

Det här paret beställde jag i september/oktober och Wouter fick leta länge ... Jag älskar denna variant!
Foder:
Ett gäng gråsuggsburkar från Patrik "jag lägger ner men får mysteriosus/reticungar och ångrar mig" Olsson!
Växter:
Fin grenbladig sak av Småkrypet Kristina, tillika vän.
Teknik:
7 terrarier och två armaturer samt 2 LED-lister.
Vad fick Du med dig!? (grodor, foder, växter, teknik)