Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Vad är eran ''go to'' Växt?

Levande växter och plantor, arter, ljusbehov mm...
Rob B
Har gett tack: 31 gånger
Har fått tack: 7 gånger

Vad är eran ''go to'' Växt?

Inlägg av Rob B »

Ska bygga upp ett större terrarie 90x45x90 ,jag vet vilka växter jag brukar gå för men det är alltid kul att ta reda på vad andra gillar i deras terrarier,vad är din/dina favoriter?
Användarvisningsbild
emanuelkarl
Styrelse
Styrelse
Började med grodor år: 2019
Har gett tack: 51 gånger
Har fått tack: 155 gånger

Re: Vad är eran ''go to'' Växt?

Inlägg av emanuelkarl »

Rob B skrev: 29 sep 2026, 12:45 Ska bygga upp ett större terrarie 90x45x90 ,jag vet vilka växter jag brukar gå för men det är alltid kul att ta reda på vad andra gillar i deras terrarier,vad är din/dina favoriter?
Begonia prismantocarpa är min go to som syns på många ställen hos mig. Innan hade jag väldigt mycket Monstera siltepecana, nu är den bara kvar på enstaka ställen och har ingen jättestor planta men kul art ändå. Peperomia emarginella är en riktig 10/10-växt att använda. Anthurium radicans x lucurians växer på mig och får viss spridning bland de större arterna. Ficus pumila 'Quercifolia' tycker jag faktiskt i ärlighetens namn inte alls är så farlig som alla säger.
Kolla gärna in min youtubekanal Tropical Tutorials med diverse grod- och växtrelaterade guider:
https://www.youtube.com/@Tropical_Tutorials

Jag håller D. leucomelas Guyana Banded, P. vittatus, E. anthonyi Rio Daule/Göteborg, O. pumilio Punta Laurel, R. variabilis Franska Guyana, R. reticulata, R. imitator Varadero och R. sirensis Contamana. Utöver grodorna har jag även en ögonfransgecko och några fågelspindlar.
Skriv svar

Återgå till "Växter"