Låter som en smart grej ja! Jo det kommer att tillkomma en hel del löv men tar det efter planteringen tänkte jagtropfrog skrev: 05 aug 2022, 10:10 Man brukar säga att grodorna vill ha blöt rygg och torra fötter. Men det löses lätt med torkade löv.
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Paludarium
-
Trazlink
- Började med grodor år: 2022
- Har gett tack: 9 gånger
- Har fått tack: 5 gånger
Re: Paludarium
- emanuelkarl
- Styrelse

- Började med grodor år: 2019
- Har gett tack: 50 gånger
- Har fått tack: 150 gånger
Se bara till att hålla sagittatan i schack när den kommer igång. Egentligen hade jag inte behövt skicka med så mycket, räcker med en stickling för att de ska invadera allt, men jag ville inte heller slänga allt (det du fick var hälften av kvartalets rens i min största burk, resten lades i ett annat paket). Detta blir nog snyggt när växterna kommit igång, känns absolut som att du fått mer plats däri av att fylla igen vattendelen.
Kolla gärna in min youtubekanal Tropical Tutorials med diverse grod- och växtrelaterade guider:
https://www.youtube.com/@Tropical_Tutorials
Jag håller D. tinctorius Azureus, D. leucomelas Guyana Banded, P. vittatus, E. anthonyi Rio Daule/Göteborg, O. pumilio Punta Laurel, R. variabilis Franska Guyana, R. reticulata och R. sirensis Contamana. Utöver grodorna har jag även en ögonfransgecko, jungfrugeckor och några fågelspindlar.
https://www.youtube.com/@Tropical_Tutorials
Jag håller D. tinctorius Azureus, D. leucomelas Guyana Banded, P. vittatus, E. anthonyi Rio Daule/Göteborg, O. pumilio Punta Laurel, R. variabilis Franska Guyana, R. reticulata och R. sirensis Contamana. Utöver grodorna har jag även en ögonfransgecko, jungfrugeckor och några fågelspindlar.
-
Trazlink
Ska hålla koll på denemanuelkarl skrev: 10 aug 2022, 19:34 Se bara till att hålla sagittatan i schack när den kommer igång. Egentligen hade jag inte behövt skicka med så mycket, räcker med en stickling för att de ska invadera allt, men jag ville inte heller slänga allt (det du fick var hälften av kvartalets rens i min största burk, resten lades i ett annat paket). Detta blir nog snyggt när växterna kommit igång, känns absolut som att du fått mer plats däri av att fylla igen vattendelen.
-
Trazlink
Sista updaten på ett bra tag i den här burken, färdigplanterat så nu är det bara vänta som gäller. Nöjd med layout och växterna så nu ska jag ge sjutton i det förutom misting då 
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Fint! Det kommer att bli spännande att se hur det utvecklar sig.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
Trazlink
Tack så mycket! Uppdaterar väl lite mer sparsamt nu framöver då det inte lär synas så stor skillnad dag till dag längre!
-
Trazlink
Kör en liten update, en del av växterna, eller de allra flesta har tagit sig bra, tror dock Siltepecanan kommer dö men vi får se. Som det ser ut nu så är det i stort sett klart att det blir 3 stycken Terribilis som flyttar in här i slutet av månaden