Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
cocos fiber panel
- rubensano
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
Re: cocos fiber panel
Epiweb är väl cirka som "det gröna" på en Scotch Brite svamp.
På ett ungefär, men inte lika vasst
På ett ungefär, men inte lika vasst
- jsl
- Kassör

- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Har du nån bit hemma som du kan ta med på årsmötet så man får kolla på det?Pny skrev:Nja, lite halvmjuk... Som Epiweb ungefär.johan_86 skrev:ok.. ja det låter intressant..
men som filtermatta.. är inte den mjuk??
- Pny
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2006
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 1 gång
- Kontakt:
Jag har den vanliga blå i lite grövre variant. Den har väl alla som hållit på med akvarier...jsl skrev:Har du nån bit hemma som du kan ta med på årsmötet så man får kolla på det?Pny skrev:Nja, lite halvmjuk... Som Epiweb ungefär.johan_86 skrev:ok.. ja det låter intressant..
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
- johan_86
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
Pny skrev:Jag tänker prova svart finporig filtermatta (för akvarium) till mitt nästa terrarium. Snyggare och billigare än Epiweb (iallafall för stora paneler).
Skall bli intressant att höra argumenten för Epiwebb på groddagen...
jag vet att jag har läst någon stans på nätet en kille som byggde en bakgrund av svart filtermatta. han hade en bild så att man kunde se lite gämförelse mellan epiweb och filtermattan. och det var inbte mycket skyllnad på utsendet. men sen hur bra det funkar det är en annan sak.
- Pny
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2006
- Kontakt:
Sune Holm, en av männen bakom BTN-bakgrunderna byggde en bakgrund delvis med filtermatta åt en kille Stockholm nyligen. Var det den du tänkte på? Annars får du gärna försöka hitta en länk åt mig...johan_86 skrev:jag vet att jag har läst någon stans på nätet en kille som byggde en bakgrund av svart filtermatta. han hade en bild så att man kunde se lite gämförelse mellan epiweb och filtermattan. och det var inbte mycket skyllnad på utsendet. men sen hur bra det funkar det är en annan sak.
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
- Carlsson
- Har gett tack: 1 gång
Jag har hittat en del filtermattor på jobbet som har använts i luftfilter. Tyvärr var de tämligen smutsiga med gud vet vad, så de fick stanna där de var. I vilket fall som helst var de ganska lika Epiweb och jag skulle tro betydligt billigare.
Kan kanske va nåt att hålla utkik efter?
/Thomas/
Kan kanske va nåt att hålla utkik efter?
/Thomas/
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
- johan_86
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
Pny skrev:Sune Holm, en av männen bakom BTN-bakgrunderna byggde en bakgrund delvis med filtermatta åt en kille Stockholm nyligen. Var det den du tänkte på? Annars får du gärna försöka hitta en länk åt mig...johan_86 skrev:jag vet att jag har läst någon stans på nätet en kille som byggde en bakgrund av svart filtermatta. han hade en bild så att man kunde se lite gämförelse mellan epiweb och filtermattan. och det var inbte mycket skyllnad på utsendet. men sen hur bra det funkar det är en annan sak.
hm jag vet inte.. har försökt att leta efter den sidan igen men kunde inte hitta den.
finns det någon som har mindre bitar av epiweb och filter matta som kan odla på dom sammtidigt och se hur resultatet blir.
-
Oddball
Har en kompis som jobbar med filterteknik som hittat ett typ av svart filtermaterial som används för någon typ av sprutboxar som han trodde kunde passa på beskrivningen.
Jag får några prover av detta på Måndag, det fanns i lite olika tjocklekar och tätheter.
Om jag finner det som ett troligt substitut kan jag ta med mig lite klämokännbitar till groddagen.
Jag får några prover av detta på Måndag, det fanns i lite olika tjocklekar och tätheter.
Om jag finner det som ett troligt substitut kan jag ta med mig lite klämokännbitar till groddagen.
- jsl
- Kassör

- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Jag missuppfattade det lite då jag trodde utseendet var som epiweb och inte mjukheten.Pny skrev:Nja, lite halvmjuk... Som Epiweb ungefär.johan_86 skrev:ok.. ja det låter intressant..
Jag sökte på ebay och hittade filtermatta som såg ut på det här sättet http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?VI ... 0377984661 och det såg inte ut som vanliga filtermattor. Trodde det var sådana du hade.