Varför skall du "tvunget" använda dig av akvariet?? Finns bättre begagnade terrarium som inte kostar så mkt, så slipper du ombyggnationer och kan köra krutet på inredningen direkt ist. Jag vill ju då råda till en större art ist för en Ranitomeya-variant. Ex Leucomelas, Tinctorius eller Azureus. Lite lättare och större.
/Lycka till
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Akvarium till terrarium,vilken groda kan jag ha?
-
Filip jakobsson
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 7 gånger
Re: Akvarium till terrarium,vilken groda kan jag ha?
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet
-
MarkusB
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2021
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Poängen är att jag redan har ett akvarium även om slutsumman blir densamma. Det har att göra med hur jag lägger upp förslaget.Filip jakobsson skrev:Varför skall du "tvunget" använda dig av akvariet?? Finns bättre begagnade terrarium som inte kostar så mkt, så slipper du ombyggnationer och kan köra krutet på inredningen direkt ist. Jag vill ju då råda till en större art ist för en Ranitomeya-variant. Ex Leucomelas, Tinctorius eller Azureus. Lite lättare och större.
/Lycka till
-
MarkusB
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2021
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Tror du det blir svårskött med en hög liten burk? Jag tycker att bruken blir så tråkig på längden, men de större grodorna är ju väldigt fina. Ditt tips var ju en bra ide för att övertyga, blir ju svårt att förklara den första bara.LarsÖ skrev:Jag är inte jättetänd på ditt upplägg. Burken är i minsta laget. Ju mindre desto mer svårskött.
Bilden på ditt sängskåp gör ju att det inte är så många frihetsgrader här. Men jag skulle i alla fall behålla akvariet på sin avsedda botten och bygga en överdel av limmade glas, så att akvariet står för en skaplig våt-del och bakväggen får hyllor osv av fogskum. Öppning framåt, förståss.
När det gäller att övertyga en skeptisk sambo finns det ett osvikligt trick: Skaffa en (1) ensam vuxen hanne av azureus. Kvinnor faller för färgen, och när den börjar sjunga efter sällskap, då kommer hon att tjata på dig efter en hona åt "den stackars grodan".
/Lars Ö
Förresten så kan vi fortsätta i denna tråden:forum/viewtopic.php?f=19&t=1202 Jag har krånglat till det lite med två trådar.
-
admin Frank
- Site Admin

- Har fått tack: 1 gång
- Kontakt:
Då låser jag tråden.Viridis skrev:Förresten så kan vi fortsätta i denna tråden:forum/viewtopic.php?f=19&t=1202 Jag har krånglat till det lite med två trådar.