Grussugsmockapärstippen säger du. Tror det nog stämmer, vet vad jag ska kolla.
Finns de som kostar mindre än en kopp kaffe där häverten inte ens duger till att slanga bensin med...
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
Skulle flytta en R Amazonica FG till en annan burk eftersom den burken ska husera mina nya groder från UE som snart kommer Testade med ett mycket mindre rör (ca 1,5 cm i diameter) som dessutom var mer vitt än genomskinligt. Vad tror ni hände... inom 10 sekunder hade grodan hoppat in och satt sig i mitten på röret (ca 20 cm långt). När jag sedan lade in röret i nya burken hoppade den glatt ut efter ca 1 min. Denna vetenskapliga empiriska studie verkar stödja teorin eller som Mythbusters brukar säga: "Confirmed"!
Jag minns inte var jag fick mitt rör från. Tror jag faktiskt fått det av någon tysk grodnisse för en massa år sedan.
Ja, det är klart det fungerar Jag använder det alltid. Att det är genomskinligt gör det bara lättare att fånga grodan eftersom man ser genom röret. Tror egentligen inte färgen spelar så stor roll.
Ett högt plast(öl-)glas använder jag, både för grodor och annat (spindlar...).
Tydligen är rör av glas inte så lämpliga, något med ljusgenomsläppligheten???
/Lars
Bort bärs dina fränder
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
Att använda ett rör för att fånga in djuren känns mycket smidigt. Men, hur gör ni för att de ska hoppa ut igen?
Om man tex ska flytta en groda från terrariet till en liten försäljningsburk, går det knappast att lägga röret i burken och vänta, eller?
/Thomas/
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.