Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Rogers grodor
- Jolo
- Ordförande

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 326 gånger
- Har fått tack: 193 gånger
- Kontakt:
-
MickeK
- Styrelse

- Började med grodor år: 2004
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 6 gånger
- Kontakt:
Re: Rogers grodor
Roger, du är inte ensam. Jag har vid flera tillfällen minskat antalet arter för att sedan vara tillbaka till samma antal......eller flera.
-
HåkanP
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 22 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
RogerL skrev:I huvudsak ugnsrostade magnolia blad. Ett och annat boklöv, men det är lite veckade. Och veckade löv är det nog ont om i regnskogen. Magnolia löven blir lite stora.
Sjud boklöven lite lätt i en kastrull (du märker när löven sträcker ut sig) och lägg dem över hela diskbänken ett-å-ett så har du massor med släta boklöv. Samt en fru/sambo som är beredd att gå i ed på att du är psykiskt störd. Gör själv så för att lövtäcket inte ska bli så tjock när jag avslutar med magnolialöven överst.
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Jag vet inte vad det är du smittats av Roger men det verkar vara smittsamt och sprids som det verkar på våra groddagar och andra tillställningar där vi träffas. Kanske dags att ta tag i det innan det blir nå epidemi? 
- RogerL
- SDS-medlem

Är beredd att ta ett kliv till in sjukdomen. Att koka löv. Kokar du dem färska Håkan. Dock finns kanske risk att jag efter detta får flytta ut i lekstugan.
- RogerL
- SDS-medlem

Tack Frank. Det är alltid skönt med en diagnos. Jag har allvarlig form av terrariedyskalyli. Frun hälsar och säger att hon alltid vetat om att hon haft en sjuk man. Vad hon nu menar med det?
- JMild
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 57 gånger
Re: Sv: Rogers grodor
Om frun insisterar på att du måste göra dej av med några Mysteriosis billigt för att lindra symptomen ställer jag naturligtvis upp för en SDS:are 
-
HåkanP
- SDS-medlem

Har några pappkassar stående i garaget med torra boklöv jag går och plockar i vid behov. Gråsuggor och hoppstjärtar käkar löven i ett nafs när de blivit lite kokade och glömmer man lyfta magnoliabladen för att fylla på med boklöv under så ryker de med. Magnolialöv har jag tyvärr inga kassar ståendes av...RogerL skrev:Är beredd att ta ett kliv till in sjukdomen. Att koka löv. Kokar du dem färska Håkan. Dock finns kanske risk att jag efter detta får flytta ut i lekstugan.
-
HåkanP
- SDS-medlem

Re: Sv: Rogers grodor
JMild skrev:Om frun insisterar på att du måste göra dej av med några Mysteriosis billigt för att lindra symptomen ställer jag naturligtvis upp för en SDS:are
Men vad bra! Kan jag skicka min sambo till dig också eller måste det vara fru?