så kanske ska fixa in en liten ventilationslist under skjutglasen, blir ett jäkla meck men visst det e ju en del av charmen
några andra tankar Å funderingar emot tages tacksamt...

Limma myggnät fram och bak på fläkten så elimineras det problemet.Pny skrev:Oskyddade fläktar i ett grodterrarium tycker inte jag är någon bra idé... Många grodor klarar av att klättra på glasrutorna så det finns en risk att fläkten gör köttfärs av dina grodor en vacker dag.

Det är någon här som säljer flugsäkert nät, men jag har glömt vem. Släng in en köpesannanons vetja! Annars har väl de större "dendrobutikerna" på nätet att beställa.sm6xvz skrev:Allt som sitter i burken e tillfälligt för att kolla så saker å ting funkar som det skall....
Tyckte inte det e någon ide att limma fast massa saker om det blir så att man inte skall använda just dessa fläktar...
Så innan djur kommer in skall det fixas massor med saker....
Någon som vet föresten va man kan få tag i riktigt finmaskiga metallnät??
Tänkte byta ut hålplåten till det för att få ner mer ljus i burken

ahh tackar för tipset, har skickat PM till hanUrbanw skrev:Pelle, här på pilgift säljer rostfritt flugsäkert nät.
TACK, du är mitt reservminne från och med nu....Urbanw skrev:Pelle, här på pilgift säljer rostfritt flugsäkert nät.

Jag har byggt en egen kopia av epiweblösningen och får samma problem. Jag tror det är pumpen som inte orkar med ordentligt. Det blir för högt mottryck när det är så små hål. Jag kör med en Maxijet 250 och kopplar jag loss pumpen blir den tyst igen.sm6xvz skrev:Ja då har vi labbat lite med vatten i systemet då....
har fyllt botten med 10cm vatten Å kört detta cirkulerande i Epiweben med Lysrören släckta och fläktarna på så kommer jag ner i 24grader som lägst.
Med rören tända så ligger det som lägst på 28grader längst ner vid vattnet och ca 29 uppe vid "epipuckeln".
Och då är dessa temperaturer med två 80mm fläktar som suger ut luft ur burken...
Väsnas ju en hel del oxå![]()
ska se om jag kan få tag i någon elektrisk kylväska att labba lite med.
hade köpt en JBL ProFlow MAXI 750 pump till EpiWeben. Står att den ska orka lyfta vatten 1,65m Å den funkade skitbra Å va tyst som fan när jag testa den i diskhon. Och den funka när man mata den på Epiweben, MEN så låter pumpen som ett kärkraftverk. Blev riktigt sne, ska se om det e nått vajsing eller om den e så ljudlig av sig...
fick beställt lite nät av Pelle oxå