Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Bra ritning för terrariebygge

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
Användarvisningsbild
Simon
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 1996
Har fått tack: 1 gång

Re: Bra ritning för terrariebygge

Inlägg av Simon »

Pny skrev:Att göra ritningarna tillgängliga på billigaste och enklast sätt borde väl vara det som främjar grodhobbyn mest... Kan någon säga emot det?
Mm, fast det blir ganska ohållbart om man drar det argumentet till sin spets, i alla fall om vi inte vill göra Pilgiftaren till en webbaserad gratistidning m.m.
En medlemsdel på forumet där man kan lägga ut årsmötesprotokoll, sådant som det inte gör så mycket om det sprids m.m. tycker jag är en alldeles utmärkt idé. Om medlemmarna tycker det är en bra idé är det kanske någon (någon medlem alltså) som tar tag i det och skriver en motion till årsmötet?
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2001
Har gett tack: 344 gånger
Har fått tack: 322 gånger
Kontakt:

Inlägg av RicardH »

Det enda jag å det bestämdaste vill protestera mot är att du insinuerar att jag eller någon annan i denna tråd skulle se forumets medlemmar som en tärande börda. Det får stå för dig min vän. Däremot delar jag verkligen att alla glada medlemmar på forumet är presumtiva medlemmar som på många sätt bidrar, både till föreningen och till vår site.

Ha en skön och fridfull advent!
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Användarvisningsbild
Pny
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2006
Har gett tack: 2 gånger
Kontakt:

Inlägg av Pny »

Hulteke skrev:Det enda jag å det bestämdaste vill protestera mot är att du insinuerar att jag eller någon annan i denna tråd skulle se forumets medlemmar som en tärande börda. Det får stå för dig min vän. Däremot delar jag verkligen att alla glada medlemmar på forumet är presumtiva medlemmar som på många sätt bidrar, både till föreningen och till vår site.

Jag har inte insinuerat något sådant... Låt den tolkningen stå för dig, min vän.
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
Användarvisningsbild
lasseg
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 1980

Inlägg av lasseg »

Jisses, vad har jag ställt till med...? :)

Beskrivningen av terrariebygget finns ju redan publicerad på ett öppet forum för världen att ta del av. Vill man ha den på papper så är det väl bara att skriva ut den?

Det är ju inte ritningarna till Pentagons missilförsvar vi pratar om. Och inte heller en patenterad konstruktion. Likadana terrarier byggs av E.N.T., Panguana, m.fl., och säljs lite överallt.

Darryl har haft vänligheten att arbeta fram fina illustrationer och publicera den på ett forum. Hans syfte med detta måste väl vara att andra grodentusiaster ska använda dem?

Om vi vill att nykomlingar snabbt ska kunna hitta hans fina beskrivning så kan vi väl klistra ett inlägg med länken under "Teknik", alternativt addera den bland "Länkar"?
Mvh/Lasse
Användarvisningsbild
Pny
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Kontakt:

Inlägg av Pny »

LasseG skrev:Jisses, vad har jag ställt till med...? :)

Beskrivningen av terrariebygget finns ju redan publicerad på ett öppet forum för världen att ta del av. Vill man ha den på papper så är det väl bara att skriva ut den?

Det är ju inte ritningarna till Pentagons missilförsvar vi pratar om. Och inte heller en patenterad konstruktion. Likadana terrarier byggs av E.N.T., Panguana, m.fl., och säljs lite överallt.

Darryl har haft vänligheten att arbeta fram fina illustrationer och publicera den på ett forum. Hans syfte med detta måste väl vara att andra grodentusiaster ska använda dem?

Om vi vill att nykomlingar snabbt ska kunna hitta hans fina beskrivning så kan vi väl klistra ett inlägg med länken under "Teknik", alternativt addera den bland "Länkar"?
Ingen fara, Lasse!

Diskussionen här rör en eventuell svensk översättning av Darryl byggbeskrivning.

Nu finns det en länk till den engelskspråkiga orginalartikeln under artiklar.
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Användarvisningsbild
lasseg
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 1980

Inlägg av lasseg »

Pny skrev: Ingen fara, Lasse!

Diskussionen här rör en eventuell svensk översättning av Darryl byggbeskrivning.

Nu finns det en länk till den engelskspråkiga orginalartikeln under artiklar.
Puh, skönt! Tack Peter!
Mvh/Lasse
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2001
Har gett tack: 344 gånger
Har fått tack: 322 gånger
Kontakt:

Inlägg av RicardH »

Pny skrev:
Hulteke skrev:Det enda jag å det bestämdaste vill protestera mot är att du insinuerar att jag eller någon annan i denna tråd skulle se forumets medlemmar som en tärande börda. Det får stå för dig min vän. Däremot delar jag verkligen att alla glada medlemmar på forumet är presumtiva medlemmar som på många sätt bidrar, både till föreningen och till vår site.

Jag har inte insinuerat något sådant... Låt den tolkningen stå för dig, min vän.
Nej. Förlåt mig. Du påstår det rakt ut. Ber om ursäkt.
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Användarvisningsbild
Pny
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Kontakt:

Inlägg av Pny »

Simon skrev:Mm, fast det blir ganska ohållbart om man drar det argumentet till sin spets, i alla fall om vi inte vill göra Pilgiftaren till en webbaserad gratistidning m.m.
Ja, det är ju också ett alternativ... men varför är det inte hållbart? Inför årsmötet kanske vi borde göra en gallup bland föreningens medlemmar om vad vi som förening bör satsa på. Både angående pilgiftaren och annat. Själv tycker jag det är kul med en medlemstidning, ja annars hade jag ju inte lagt allt jobb jag gör med den, men det är ju inte meningsfullt med en papperstidning om inte medlemmarna vill ha det så.
tummen
Har gett tack: 5 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Inlägg av tummen »

Vore det inte bättre att fortsätta diskussionen om tidningens former eller vara/inte vara i en egen tråd...? Det ligger ju lite utanför frågan i tråden?
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"