Värdelösa? Absolut! Särskilt om man jmf med de som är till för det vi vill använda dem till men här har vi en budgettvariant som funkar. Tips på munstycken: BilTema har en pump-sprayflaska som har metallmunstycken. Flackorna kostar runt 40:-/st och det är billigt för ett vettigt munstycke SAMTIDIGT som man kan undra hur många munstycken du behöver?
Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________ Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023) Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Grimgal skrev:Det kan jag tyvärr inte uttala mig om, då jag aldrig provat dessa.
Det förutsätter säkerligen att man använder deras svarta slangar/"rör" också så det inte kommer växa alger inne i ledningen....men om man gör detta så borde ju även det problemet vara fixat.....
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Grimgal skrev:Det kan jag tyvärr inte uttala mig om, då jag aldrig provat dessa.
Det förutsätter säkerligen att man använder deras svarta slangar/"rör" också så det inte kommer växa alger inne i ledningen....men om man gör detta så borde ju även det problemet vara fixat.....
du får väl testa och rapportera tillbaka resultatet.
du får väl testa och rapportera tillbaka resultatet.
jag trodde att det här fanns någon som satt inne med svaret....men visst, när jag testat och sett resultatet så skall jag skriva om det, men bered er på att det KAN/KOMMER dröja ett tag...skall ju som bekant först övertala hustrun om det nödvändiga i att vi skaffar grodor.....
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Använder Gardenas och tycker att de funkar bra. Har de munstyckena som duschar "riktat" 45 grader, och hänger dom upp och ned. Då slipper man stänk på frontrutan. Har man inget skräp i vattentanken där pumpen är så täpps inte de munstyckena igen. De ger ett "grovt" flöde som väl imiterar ett riktigt regn.