Detta har diskuterats i styrelsen, men jag är osäker på vad som bestämdes. Min åsikt är att man skall vara medlem för innevarande år för att få delta i groddagen. Om någon missnöjd medlem inte vill lösa medlemskap för 2010 är han trots allt välkommen att gå på årsmötet, som sig bör.LarsÖ skrev:Undrar det! Årsmötet ska ju förhoppligen ge avgående styrelse ansvarsfrihet, och då är det väl medlemmarna för 2009 som har något att säga till om.Admin skrev: Ingen anmälan krävs för att deltaga, men medlemskap i SDS för 2010 krävs.
/Gammal medlem
Av föreningens fyra verksamheter är ju hemsidan/forumet fritt för alla, av övriga tre måste vi av ekonomiska skäl självklart begränsa utskicket av pilgiftaren till betalande medlemmar. Vad gäller groddag och grodresa finns kanske inte samma ekonomiska begränsningar men jag tycker nog att man skall vara betalande medlem för att delta. Att vi sedan förlägger vårt årsmöte ihop med groddagen är för ge fler medlemmar möjlighet att gå på mötet. Jag tror att få skulle komma om vi hade årsmötet separat.