Nu när jag gav hoppstjärtarna mat så såg jag en hel del smala, nästan genomskinliga vita. Alltså väldigt ljusa i färgen. Har tyvätt sett att det finns sånna i terrariet med. Upptäckte de när min jungfrugeckos ägg började bli dåligt och de förmodligen käka på det.
Vad ska jag göra?
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Maskar bland hoppstjärtar
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 188 gånger
- Har fått tack: 646 gånger
- Kontakt:
Re: Maskar bland hoppstjärtar
Jag vet ju inte vad det kan vara för maskar och inte heller vad du kan göra men det låter som om du kan ha samma problem som jsl, se forum/viewtopic.php?f=24&t=1257. Där föreslogs att bekämpa dem med gråsuggor.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
Hotrider
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
Här är en bild på dem.
Lite orolig ifall de kan göra skada på bebisgrodor...
Vart ingen bild, den säger att bilden är för stor trots att den är endast 45,8kb
Lite orolig ifall de kan göra skada på bebisgrodor...
Vart ingen bild, den säger att bilden är för stor trots att den är endast 45,8kb
MVH
Oskar
Oskar
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Har fått tack: 4 gånger
- Sammie
- Började med grodor år: 2011
- Har fått tack: 1 gång
Är de inte de vita trådarna till vänster om hoppstjärtarna han syftar på då?PittoresktMangel skrev:Ser ut som hoppstjärtar?
- jsl
- Kassör

- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Jag har hittat liknande i en av mina hoppstjärtslådor nu. Jag misstänker det är den som åt mina pumilioägg men är inte helt säker. Jag kastade lådan direkt då jag inte vill få in dem i fler terrarier om de skulle vara de som ställer till det. Har du andra rena lådor med hoppstjärtar så slänger du den där.
-
Hotrider
- Tidigare SDS-medlem

Syftar givetvis på "trådarna" till vänster om dem.PittoresktMangel skrev:Ser ut som hoppstjärtar?
Då slänger jag dem. Som tur är så har jag inte sett såna i min "huvudodling" av hoppstjärtar.
Vart kan dessa ha kommit från? Har iofs matat hoppisarna med havre, kan det vara det?
MVH
Oskar
Oskar