Du har nog rätt, det är vissa delar jag inte tänkt att snåla på i detta bygge bland annat ljuset och kommer nog att sätta undan pengar till 2 duluxarmaturer, känns vettigt att göra det ordentligt från början.Hulteke skrev:Hej på dig.
Du kan ju alltid be Micke på Dusk att göra en slang åt dig med tillhörande pump. Sedan måste du nog ha ett förfilter om du skall ta vattnet från akvarium, så inte växtdelar etc sätter igen din slang.
Vad skall du ha i vattnet som kräver sådana hiskeliga mängder ljus?
Dulux rekommenderas till terrarier med en höjd av upp till 180 cm! Du kommer förmodligen ha gott ljus för ev. växter i akvariet, inte minst om du kostar på dig att göra 2x80W.
Hade inte tänkt att ha några speciella växter sådär, vill bara inte hamna i situationen där allt blir bajs bara för att jag snålat. Mitt förra bygge blev ganska misslyckat pga av att jag snålade och krånglade till saker. I detta bygge hade jag tänkt att hålla allt simpelt men med bra teknik. Oftast de minst tillkrånglade byggerna som blir snyggast i min mening då de ser mer naturliga ut och inte arrangerade.
Jag har ett gammalt innerfilter liggandes hemma som jag inte provat, misstänker dock att det är lite förmycket drag i det. Har en pump som borde funka fint men som du säger så måste jag då bygga ett filter till det vilket jag kan göra ganska snyggt och enkelt.