Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Vart hittar ni roligare växter?

Levande växter och plantor, arter, ljusbehov mm...
tummen
Har gett tack: 5 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Re: Vart hittar ni roligare växter?

Inlägg av tummen »

Hulteke skrev:
tummen skrev:Hösten= bromeliatider i blomsteraffärerna?

Har sett flera olika typer av bromelior, både stora och små, de senaste veckorna i flera olika butiker (även stora bromelior på IKEA!!!!), har nu också köpt 3 olika "minivarianter" att ha som vanliga fönsterblommor tills vidare..... :mrgreen:
Jag har nu två arter och vill välkomna dig över to the dark side mohahaha! Låt "tills vidare" bli kort! (förlåt off topic men jag ville uppmuntra Thomas lite ...)
Som du och andra vet så behövs denna uppmuntran.... :mrgreen: och visst VILL jag också bli "biten" av detta med grodor..... ;) Men om vi skall räkna hela din egen betänketid så har jag lite tid kvar, för du tog väl närmare 10 år (?) på dig innan du skaffade dina första pilgiftsgrodor, och jag har inte funderat (och planerat) i längre än 2-3 år....... :mrgreen:
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Användarvisningsbild
Illustratören
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2011
Har gett tack: 13 gånger
Har fått tack: 65 gånger

Inlägg av Illustratören »

Vill dela med mig av:
http://www.terra-jungle.de
Har gjort en beställning så jag kan inte uttala mig om leverans eller skick på växterna.
Det jag dock är positiv till är att det finns några växter som kan vara svåra att få tag i. Tex Neoregelia Tarapotensis
Sedan säljer de även foder till grodor och lite annat skoj man kan passa på att beställa.
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!
Användarvisningsbild
Illustratören
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2011
Har gett tack: 13 gånger
Har fått tack: 65 gånger

Inlägg av Illustratören »

När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!
Skriv svar

Återgå till "Växter"