Hej alla!
Har funderat lite på att bygga ett nytt terrarie, från skratch denna gång. Men jag är rätt petig med färg, material och kvalitet. Vill ha lister, nät och profiler i samma material/färg. Allt som inte ska vara glas vill jag alltså ha i samma "stil".
Antingen allt i aluminium eller allt i svart.
Letar efter något ställe som säljer:
Enkel list till skjutdörr, svart eller aluminium (ej dubbel eller vit, brun) och det ska fungera till 4 eller 6mm glas. Jag ska alltså bara ha en skjutdörr och vill därför inte ha två spår.
Sedan letar jag efter nät eller galler, svart eller aluminium (gärna styvt). Nätet måste såklart vara bananfluge säkert.
Har hittat endel länkar och sidor med det jag söker men de riktar sig endast till återförsäljar och säljer allt i rullar på 10m eller enorma längder.
Vore kanon om någon vet vart jag kan hitta materialet!
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Glidlist och ventilationsnät
- Illustratören
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 13 gånger
- Har fått tack: 65 gånger
Glidlist och ventilationsnät
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!
-
ernst the frog
- Började med grodor år: 2008
Re: Glidlist och ventilationsnät
tror inte aluminiumnät är någon hit i ett regnskogsterrarie.
Jag köpte kalasbra rostfritt av nån här på forumet 100% bananflugesäker och bra pris .Kanske kan spraylacka det svart ?
Eloxerad aluminium kanske är OK ock då kanske det finns svart men så finmaskig vete 17
Jag köpte kalasbra rostfritt av nån här på forumet 100% bananflugesäker och bra pris .Kanske kan spraylacka det svart ?
Eloxerad aluminium kanske är OK ock då kanske det finns svart men så finmaskig vete 17
- UrbanV
- Har gett tack: 4 gånger
- Har fått tack: 1 gång
En av medlemmarna här på nätet "Pelle", säljer flugtätt rostfritt nät som jag använt till flera terrariebyggen, fungerar utmärkt. Enkel glidlist i aluminium hittade jag hos glasmästaren.
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Kan du inte fråga om du kan få köpa ett "prov" från grossisterna då? Värt att fråga i alla fall, eller så kan du fråga dem om någon av deras kunder kan sälja till dig. Man får ta "bakvägar" ibland....Illustratören skrev:Hej alla!
Letar efter något ställe som säljer:
Enkel list till skjutdörr, svart eller aluminium (ej dubbel eller vit, brun) och det ska fungera till 4 eller 6mm glas. Jag ska alltså bara ha en skjutdörr och vill därför inte ha två spår.
Sedan letar jag efter nät eller galler, svart eller aluminium (gärna styvt). Nätet måste såklart vara bananfluge säkert.
Har hittat endel länkar och sidor med det jag söker men de riktar sig endast till återförsäljar och säljer allt i rullar på 10m eller enorma längder.
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
- Illustratören
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 13 gånger
- Har fått tack: 65 gånger
Visst ska jag göra det.
Tänkte bara att jag inte var den enda som hade detta problem och att det kanske fanns ett enkelt och smidigt ställe att beställa ifrån eller så.
Har skickat iväg ett mail till Pelle, får se om ja får napp. =-)
Annars får jag gå den lite krångliga vägen och skicka direkt till tillverkarna av denna typ av nät/väv.
Tänkte bara att jag inte var den enda som hade detta problem och att det kanske fanns ett enkelt och smidigt ställe att beställa ifrån eller så.
Har skickat iväg ett mail till Pelle, får se om ja får napp. =-)
Annars får jag gå den lite krångliga vägen och skicka direkt till tillverkarna av denna typ av nät/väv.
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!