God afton.
Jag har införskaffat blåa hoppstjärtar från Springhalen och har noterat små kryp som klättrar upp på undersidan av locket.
Så har aldrig mina vita hoppstjärtar betett sig och dom är så små att jag inte riktigt kan konstatera om det faktiskt rör sig om blå hoppstjärtar. Det skall erkännas att dom har en kroppsform som en hoppstjärt snarare än, exempelvis, kvalster men dom kan knappast klassas som blåa, snarare vita. Är det här ett normalt beteende bland dom nyfödda (nykläckta?) hoppstjärtarna eller kan jag anta att det rör sig om något annat (skade)djur?
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Klättrande hoppstjärtar
-
JMSvenungson
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Re: Klättrande hoppstjärtar
Har haft den sorten ett tag. Tyckte oxå att de klättrade runt en del. Var en hel del kvalster i den kulturen jag köpte dessutom. La ner odlingen då jag tyckte de var svårhanterade att utfodra med och var inte säker på om grodorna gillade dom.
/Bengt
/Bengt
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 322 gånger
- Kontakt:
Jag läste någonstans, eller om du det var någon av grodbröderna här i föreningen (var är systrarna?) om att de kan ta över ett terrarium då de är extremt produktiva.
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 188 gånger
- Har fått tack: 646 gånger
- Kontakt:
Jag hade dem också ett tag men ställde in odlingen eftersom de var so oproduktiva. 
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
JMSvenungson
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
Olika bud. 
Tyvärr kan jag inte prestera någon bild då mitt objektiv är på tok för vidvinklat och jag inte har någon blixt.
Med tanke på vad ni skriver så låter jag dom nog bo kvar utanför terrariet så länge i alla fall, åtminstone tills jag kan utesluta kvalster.
Tyvärr kan jag inte prestera någon bild då mitt objektiv är på tok för vidvinklat och jag inte har någon blixt.
Med tanke på vad ni skriver så låter jag dom nog bo kvar utanför terrariet så länge i alla fall, åtminstone tills jag kan utesluta kvalster.
//JMS
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Spottade grodorna ut dem eller såg du aldrig grodorna äta dem?BengtO skrev:La ner odlingen då jag tyckte de var svårhanterade att utfodra med och var inte säker på om grodorna gillade dom.
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Det var svårt att se om dom åt av dom. Har oxå "läst" nånstans att de smakar illa.