Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Svart silikon

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
tummen
Har gett tack: 5 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Re: Svart silikon

Inlägg av tummen »

johan_86 skrev:http://www.akvarieshopen.com/silikon-svart-p-1281.html

denna är nog den billigaste du kan hitta..
Ja kanske, sedan beror ju allt på vad frakten hos de olika firmorna ligger på också. (om man nu inte kan hämta själv...) Lycka till med silikonjakten.... :mrgreen:
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
tummen

Inlägg av tummen »

....ett litet sidospår: borde man inte kunna färga in vanligt "genomskinligt" akvariesilikon med nåt så man kan få brunt silikon? Skall man joxa själv så blir det säkert väldigt kladdigt, men visst vore det intressant att kunna mixa/blanda till färg själv, kanske också kunna få grått eller grönt silikon (eller andra färger) om man nu vill ha det...
Thomas

Användarvisningsbild
Carlsson
Började med grodor år: 2008
Har gett tack: 1 gång
Har fått tack: 1 gång

Inlägg av Carlsson »

tummen skrev:....ett litet sidospår: borde man inte kunna färga in vanligt "genomskinligt" akvariesilikon med nåt så man kan få brunt silikon? Skall man joxa själv så blir det säkert väldigt kladdigt, men visst vore det intressant att kunna mixa/blanda till färg själv, kanske också kunna få grått eller grönt silikon (eller andra färger) om man nu vill ha det...
Det är kanske möjligt att färga själv, vad vet jag. Problemet är väl att få in det hela i tuben igen! Att blanda små satser som används direkt, innan det har börjat härda, är knappast något som någon vill hålla på med.

/Thomas/
mvh Thomas

Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
HåkanP
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2010
Har gett tack: 22 gånger
Har fått tack: 14 gånger

Inlägg av HåkanP »

tummen skrev:....ett litet sidospår: borde man inte kunna färga in vanligt "genomskinligt" akvariesilikon med nåt så man kan få brunt silikon? Skall man joxa själv så blir det säkert väldigt kladdigt, men visst vore det intressant att kunna mixa/blanda till färg själv, kanske också kunna få grått eller grönt silikon (eller andra färger) om man nu vill ha det...
Sån silikon man gjuter/gör avgjutningar med, kan färgas med en färgpasta. Fast då är den en 2-komponents silikon som blandas (och ev. färg som 3'je komponent) och sen börjar den härda. Ungefär som att blanda epoxy. Fast hur man ska blanda upp den med silikon på tub saknar jag idéer om. Det får du klura ut tummen! ;)
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
tummen

Inlägg av tummen »

Håkan skrev:
Sån silikon man gjuter/gör avgjutningar med, kan färgas med en färgpasta. Fast då är den en 2-komponents silikon som blandas (och ev. färg som 3'je komponent) och sen börjar den härda. Ungefär som att blanda epoxy. Fast hur man ska blanda upp den med silikon på tub saknar jag idéer om. Det får du klura ut tummen! ;)
Vilken utmaning! Vi får se....
Thomas

Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"