Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
1.5 meter högt Vivarium (Ljus)
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 322 gånger
- Kontakt:
Re: 1.5 meter högt Vivarium (Ljus)
Är frågan ställd till mig? I sådant fall så menar jag gällande LED inte alls Dusk, men det ser du om du kollar in trådarna jag nämnde. Natti natti!Von Seth skrev:Antar du menar dusk?
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
- Von Seth
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2003
Din ena länk är bruten, så att du vet,
Jag hittade prislistan ändå. Den på 8000 lumen verkar lovande, frågan är hur man vet att det inte är för starkt.
Är det en sådan med flera dioer. Kan nog funka bra, men har inte LED ett ganska smalt ljusspektra och kanske inte är till för djur?
Jag hittade prislistan ändå. Den på 8000 lumen verkar lovande, frågan är hur man vet att det inte är för starkt.
Är det en sådan med flera dioer. Kan nog funka bra, men har inte LED ett ganska smalt ljusspektra och kanske inte är till för djur?
Är Varnad Nybörjare
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
1.5 meter högt Vivarium (Ljus)
Jag tror inte djuren bryr sig så mycket det är nog växterna man ska vara mer noga med ljuset till. Där kommer vi att få se hur det går.
-
Christin
- Började med grodor år: 2011
- Har fått tack: 1 gång
Ni som har koll, var blir priset inkl. frakt? ChristinRicardH skrev:Om du skall belysa 1,5 meter ner så är nog 2x80W av den så kallade Duluxlampan en bra tanke. Det är en dubbelvikt T5-variant som ger en massa ljus. Har den själv till mina burkar (skall i och för sig testa LED i dagaran. Fick hem Vagns nya som verkar jättebra, men det var en annan tråd ..) och de ger en hög output! De är hos de holländska vivariesnubbarna specad att klara 1,8 meter höga burkar. Då är det nog inte så bra tryck i botten men 1,5 och två sådana är klockrent. Levereras med drossel och reflektor. Du ber dem montera sladd, för den är inte förmonterad. Du får som medlem 10% rabatt också!