Rennsade och flyttade runt i bokmärkena och fick denna i ansiktet på http://www.understoryenterprises.com
/Håkan
European Distribution
As of now Understory Enterprises Inc. has NO European distributor, official, unofficial, or otherwise. In 2011 we exported frogs to two companies in Europe, Peruvian Frog Import (PFI), and Short's Tropical Connection (STC). Any other companies claiming to be a distributor or claiming to have received animals recently directly from Understory are misrepresenting the origins of their stock. From this point forward (Jan 27, 2012) Understory working collaboratively with our own self - appointed European Distribution Sales and Accounts Manager (EDSAM) will handle European distribution ourselves. Anybody within Europe or the UK with an interest in frogs from Understory or our partnered projects in South America are now able to purchase them directly from Understory Enterprises Inc.
Shops interested in our frogs are welcome to inquire as well, and we will publish an online list of Shops in Europe who carry our frogs to prevent any confusion.
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Info angående Understory Enterprises
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Re: Info angående Understory Enterprises
Det är en gammal nyhet. Vem som helst är fri att importera. En svensk handlare undersöker möjligheten att ta in en del. Vad gäller den holländske "representanten" i Europa, tänker han försöka hålla ett lika brett men EU-odlat sortiment. Han kommer även importera från annat håll. Detaljerna kring detta är oklart. Men men. Vi får se i Jönköping hur det ser ut. Spännande tider.
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Såg också på UEs sida att de fått nya kontakter i Ecuador som betyder att de kommer att importera O.histronica. Odlade djur med alla papper.
För den som har såna böjelser.
-
RicardH
- SDS-medlem

- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Bengt, kan inte du ge lite bakgrund på O. histonica. Det har varit en del hyschpysch och liv runt den arten. För dem som inte har varit med, kan du inte ge en bakgrund?
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
- osn
- Har fått tack: 3 gånger
- Kontakt:
En liten kommentarBengtO skrev:Såg också på UEs sida att de fått nya kontakter i Ecuador som betyder att de kommer att importera O.histronica. Odlade djur med alla papper.
O. histrionica från Ecuador? Det låter otroligt. Det finns inga O. histrionica där, möjligen O. sylvatica. (inkluderar Koi, whitefot och alla de andra sylvatica som kallats för histrionica i för längesedan)
Kommer det O. histrionica från Ecuador så är det pappret inte värt mycket. Däremot kan jag tänka mig att det är "smuggelvägen" för de histrionicas som förts ut ur Colombia
Dennis Nilsson
http://www.DartFrog.tk
- dendro46
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 1981
- Kontakt:
I tidningen DRACO nr.3 (på tyska) är der en 8-sidors artikel om håll och odling af O. histrionica af Erich Schoop, som i många år har hållat dissa. Om någon skulla vära interesserad, kan jag göre översättning (om inte til svenska, där är inte jag bra nog, men til engelska i alla fall).
Mvh Vagn
Mvh Vagn
- Bilagor
-
- Draco%20Pfeilgiftfr%F6sche%20lille.gif (14.78 KiB) Visad 5487 gånger
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
osn skrev:En liten kommentarBengtO skrev:Såg också på UEs sida att de fått nya kontakter i Ecuador som betyder att de kommer att importera O.histronica. Odlade djur med alla papper.
O. histrionica från Ecuador? Det låter otroligt. Det finns inga O. histrionica där, möjligen O. sylvatica. (inkluderar Koi, whitefot och alla de andra sylvatica som kallats för histrionica i för längesedan)
Kommer det O. histrionica från Ecuador så är det pappret inte värt mycket. Däremot kan jag tänka mig att det är "smuggelvägen" för de histrionicas som förts ut ur Colombia
Kolla UEs hemsida så får du se vilka grodor det handlar om. De har också importtillstånd för grodor från Colombia( dock än så länge enbart D.truncatus).
Några O. histronica ser det inte ut som ska importeras nu dock som jag har förstått det, nog kommer ske i framtiden från Colombia men någon mer information finns inte nu.
Utdrag ur UE´s mail om att D truncates skulle importeras
Quite certainly many of you reading this must be wondering,” what about the Oophaga and Andinobates species?” Well, we are optimistic that there will be a very limited availability of these species in the coming years. However at this time it is too early to speculate when, what and in what quantity. Please be assured that everyone involved is working incredibly hard to ensure this project will eventually make available the most extensive selection of amazing Colombian Dendrobatids possible.
Däremot så har UE redan under förra året importerat O. sylvatica från Ecuador av en morph som heter "Paru". Denna morphen finns i området mellan morpherna "Lita" och "San lorenzo". Som jag förstått det varrier därför Paru väldigt i utseende och individerna har drag från båda tidigare morpher.
Djuren föds upp på laglig väg i Ecuador via WIKIRI. Tycker verkligen det är jättekul att dessa arterna kommer ut i handeln genom vad som verkar bra och hållbara projekt.
Hoppas detta klarar lite ut men verkar som det är mycket kul på gång från UE, så hoppas dom får någon fast distubutör i Europa för det gör ju handeln med dom mycket enklare.
Utdrag ur UE´s mail om att D truncates skulle importeras
Quite certainly many of you reading this must be wondering,” what about the Oophaga and Andinobates species?” Well, we are optimistic that there will be a very limited availability of these species in the coming years. However at this time it is too early to speculate when, what and in what quantity. Please be assured that everyone involved is working incredibly hard to ensure this project will eventually make available the most extensive selection of amazing Colombian Dendrobatids possible.
Däremot så har UE redan under förra året importerat O. sylvatica från Ecuador av en morph som heter "Paru". Denna morphen finns i området mellan morpherna "Lita" och "San lorenzo". Som jag förstått det varrier därför Paru väldigt i utseende och individerna har drag från båda tidigare morpher.
Djuren föds upp på laglig väg i Ecuador via WIKIRI. Tycker verkligen det är jättekul att dessa arterna kommer ut i handeln genom vad som verkar bra och hållbara projekt.
Hoppas detta klarar lite ut men verkar som det är mycket kul på gång från UE, så hoppas dom får någon fast distubutör i Europa för det gör ju handeln med dom mycket enklare.