Christin
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Massdöd i nya flugodlingen
-
Christin
- Började med grodor år: 2011
- Har fått tack: 1 gång
Re: Massdöd i nya flugodlingen
Hej! Ja, precis så har jag gjort. Vet någon, någon som vill ha gratis (portokostnaden) nyfödda snäckor (afrikanska jättesnäckor) som mat. Kalkat och klart
Har ett stort gäng. Någon ödla eller groda? Eller något annat djur?
Christin
Christin
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Den stora bananflugan (D.hydei) tar lite längre tid.småkrypet skrev:Generationstiden på flugor är temperaturberoende. Det går snabbare om det är varmare (så länge det inte blir för varmt, och hur varmt som är för varmt vet jag inte).
Om jag inte minns alldeles galet tar det drygt en vecka (eller är det 10 dagar?) från ägg till färdig fluga under perfekta förhållanden. I mina kulturer satta 16/4 är det fullt med puppor - efter åtta dagar. Jag har haft det lite kallt inne. De är bara puppor ett fåtal dagar.
Någon annan kanske minns bättre, men nu har du i alla fall en aning om vad du kan vänta dig.
Det kan vara en god idé att du flyttar över de flugor du har kvar till ny mat. Då kan de få för sig att lägga lite extra med ägg, och händer något med ena kulturen så har du en i reserv.
-
admin Frank
- Site Admin

- Har fått tack: 1 gång
- Kontakt:
Diskussionen om handmatning har flyttats till en egen tråd: forum/viewtopic.php?f=13&t=3338.