Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Handdusch
Handdusch
Hittade en tryckspruta på överskottsbolaget som jag kan rekommendera till er som handsprayar era terrarium.
Med ett knapptryck automat-sprayar den. Väldigt praktisk. 1,5 liter för 35:-.
Med ett knapptryck automat-sprayar den. Väldigt praktisk. 1,5 liter för 35:-.
1.2.1 Ranitomeya Ventrimaculata "Franska Guyana"
- Sammie
- Började med grodor år: 2011
- Har fått tack: 1 gång
Re: Handdusch
Jag använder den här trycksprutan från biltema, fick betala 189:-, helt klart värd sitt pris.

Förutom att den rymmer mycket vatten (8 liter) så gillar jag det långa munstycket som är perfekt för att peta tillbaka arga spindlar i deras terrarium

Förutom att den rymmer mycket vatten (8 liter) så gillar jag det långa munstycket som är perfekt för att peta tillbaka arga spindlar i deras terrarium
-
Hotrider
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
Jag använder själv Biltemas med, dock den mindre varianten. Kan inte göra annat än rekommendera den med.
MVH
Oskar
Oskar
Jag har en likadan som den från överskottsbolaget och gillar munstycket skarpt men däremot håller min inte riktigt tätt när det gäller lufttrycket.
köpte en likadan biltema spruta men jag gillade inte lukten i den och efter mycket rengöring så gav jag till slut upp den.
däremot har gardena en liknande variant om än något mindre som funkar prima.
köpte en likadan biltema spruta men jag gillade inte lukten i den och efter mycket rengöring så gav jag till slut upp den.
däremot har gardena en liknande variant om än något mindre som funkar prima.
Är lite fundersam dock.
I mitten så är det en brun massa som känns fet, hoppas att det inte är ngt som kan påverka vattnet?!
I mitten så är det en brun massa som känns fet, hoppas att det inte är ngt som kan påverka vattnet?!
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 4 gånger
Ajdå!
Jag har använt Julas 39krs i en vecka nu utan problem. Får väl se vad som händer.
Mvh, Ludvig.
Jag har använt Julas 39krs i en vecka nu utan problem. Får väl se vad som händer.
Mvh, Ludvig.
Grodor och huggormar
- Jolo
- Ordförande

- Har gett tack: 326 gånger
- Har fått tack: 193 gånger
- Kontakt:
Återanvänder denna tråd.
Köpte ny tryckspruta från biltema (39 kr) igår och när jag skulle använda den så droppar det från munstycket och om sprutan får stå en stund med tryck i sig läcker den vatten från handtaget. Jag reklamerade den i dag och fick med mig en ny, men med den nya går det inte pumpa upp något tryck. #@¤&X
Någon som har ett bra tips på en bra tryckspruta som gör sitt jobb.
Köpte ny tryckspruta från biltema (39 kr) igår och när jag skulle använda den så droppar det från munstycket och om sprutan får stå en stund med tryck i sig läcker den vatten från handtaget. Jag reklamerade den i dag och fick med mig en ny, men med den nya går det inte pumpa upp något tryck. #@¤&X
/ Johan
-
MattiasS
- Tidigare SDS-medlem

- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Re: Sv: Handdusch
Kör själv med en Hozelock kostar lite mer än biltema med är klart mycket bättre håller trycket väldigt länge och är helt tät efter ca 3-4 år i mina ägor.
- Jolo
- Ordförande

- Har gett tack: 326 gånger
- Har fått tack: 193 gånger
- Kontakt:
Re: Sv: Handdusch
Ok. Var hittar jag en Hozelock?Exelon skrev:Kör själv med en Hozelock kostar lite mer än biltema med är klart mycket bättre håller trycket väldigt länge och är helt tät efter ca 3-4 år i mina ägor.
Alla kvalitets-tips är välkomna.
/ Johan